חשש מתקשורת שלילית גורם לביטול כנסים
מאת אוריאל ישיב במחקר שפורסם בטרוול וויקלי האמריקני, נמצא שכעשרים אחוז ממארגני כנסים בארה"ב מבטלים כנסים עקב החשש מתגובה שלילית של התקשורת. ההתייחסות השלילית היא עקב ההוצאה הכספית של אילו מהחברות אשר מקבלות תמיכה כספית מהממשל. הנשאלים הודו שבטלו כנסים הן ביוזמתם והן ביוזמת החברות עצמן. המדובר כמובן בכנסים עסקיים של החברות עצמן ולא בכנסים מקצועיים מדעיים. כעשרים אחוזים מהמארגנים שגם עוסקים בסיורי תמריץ אמרו שגם הם ביטלו סיורים מאותה סיבה. בין היתר סיפרו שבגלל חשש מהתייחסות שלילית הם שינו יעדים או מיקום של כנסים וסיורים,הורידו את רמת האירוח והמלונות ונמנעו מהפלגות. הם לוחצים בעיקר על המלונות להוזיל מחירים ולהוריד את רמת הדירוג כדי לא להיחשף לביקורת בגין "בזבוז כספים". הביטולים הללו והחששות לעתיד הניעו את מארגני הכנסים וארגוני המלונות והאירוח לצאת בקמפיין לטובת הכנסים בסיסמה: "כנסים מביאים עסקים". הם מדגישים שתעשיית הכנסים תומכת במיליון מקומות עבודה וההכנסות מהכנסים עצמם יוצרות 16 מיליארד דולר לרשויות המסים של המדינות והרשויות המקומיות. רוג'ר דואו נשיא ארגון גורמי התיירות בארה"ב (TIA) אמר במסיבת עיתונאים, שאפילו הערות שוליות ומקריות הנאמרות על ידי פוליטיקאים מרמת הנשיא אובמה ומטה גורמות לתגובה מקפיאה בפעילות עסקית לגיטימית. 12/03/2009 |