האם כל המהומה סביב הורדת דירוג הבטיחות של ישראל היא תוצאה של חוסר הבנת העניין?
מאת אוריאל ישיב המהומה התקשורתית האחרונה בדבר האפשרות שאיגוד התעופה של האיחוד האירופי יכריז על הכללת חברות ישראליות ברשימה שחורה נובעת, לדברי גורם בכיר בתחום זה, מטעות בהבנת הנקרא. בכל מקום נמסר על מסמך (שהגיע בדואר אלקטרוני) לחברות התעופה הישראליות - אל על, ארקיע, ישראייר וקא"ל. מקור המסמך משרדי יאט"א - ארגון הבינלאומי של חברות התעופה - באירופה. במסמך ביקשו מהחברות להניע את רשות התעופה האזרחית בישראל לפעול לזירוז תיקון ליקויים שנתגלו במערכי הבקרה והפיקוח של הרשות. ליקויים דומים לאלו שנתגלו והתפרסמו על ידי גורמי תעופה פדרלים אמריקנים. מישהו טרח להדליף את תוכן הדוא"ל לערוץ 2 תוך מתן פירוש שכאילו ליאט"א יש קשר לאיגוד התעופה האירופי. מנהל יאט"א בישראל, קובי זוסמן, אמר לחדשות תיירות ש-"יאט"א אינה גוף רגולטורי שיכול לקבוע דבר בתחום רישוי גם של חברות תעופה. יאט"א אמונה על קידום רמת הבטיחות של חברות הארגון. לכל היותר יכולה להפסיק את החברות בארגון של חברה שאינה עומדת בתקנים המחמירים שלו." דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, שאישר את דבר הפרשנות השגויה הוסיף שמשרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית שוקדים לתקן את הליקויים שנתגלו אלא שיישומם דורש זמן ויש כאלה המחייבים תקציבים גדולים מאד שאינם בנמצא, במיוחד בתקופת משבר כזו. 12/03/2009 |