אל על עתרה לבג"צ בטענה על קיפוח בקו ללונדון
אל על הגישה עתירה לבג"צ כנגד שר התחבורה, רשות התעופה האזרחית וכנגד חברת התעופה הבריטית BMI. בבסיס העתירה עמדת החברה לפיה אין לאשר הגדלת תדירות טיסות לחברת BMI בקו מלונדון לתל אביב על ידי רשויות התעופה הישראליות, מבלי שיוסדרו תחילה אישורי הנחיתה וההמראה בשדה התעופה הית'רו בלונדון עבור החברה, כמתחייב מהסכמי התעופה בין ישראל לבריטניה. בעתירה, מתבקש בג"צ לתת צו על תנאי הדורש משר התחבורה ורשות התעופה האזרחית לנמק: מדוע לא יימנעו מלתת אישור ל- BMI לקיים טיסות סדירות נוספות עד למימוש הסכם התעופה בין ישראל ובריטניה ועד אשר אל על תקבל אישורי נחיתה והמראה בשדה התעופה הית'רו בלונדון באורח שוויוני, וכן מדוע לא יצהיר בג"צ כי מוטלת על משרד התחבורה ורת"א חובה להסדיר את אישורי הנחיתה וההמראה של החברה בשדה התעופה הית'רו בלונדון קודם להענקת כל זכות נוספת לחברת BMI. מאל על ציינו כי החברה מברכת וערוכה להתמודדות מול חברות התעופה הזרות. יחד עם זאת, לא ייתכן שהמדינה תוליך שולל את החברות הישראליות ואת אל על בפרט. הדוגמא של לונדון היא דוגמא מובהקת לתחרות המתקיימת בתנאים לא שווים, תוך מתן עדיפות לחברות הזרות, בעוד החברות הישראליות אינן מקבלות כל זכויות בנמלי הבית הזרים. כזכור, לפני כחודשיים, הורידו רשויות התעופה בארה"ב את דירוג התעופה של מדינת ישראל לקטגוריה 2. כשלון משרד התחבורה בטיפול בנושא הביא לפגיעה משמעותית בחברת אל על. כעת חוסר התפקוד של רשויות התעופה מביא לפגיעה נוספת בחברת אל על ואילץ אותה לפנות לסעד משפטי. מ-BMI נמסר בתגובה: "תמוהה בעינינו עתירתה של חברת אל על כנגד הרחבת פעילות BMI בישראל, וזאת לאור התועלת לצרכן הישראלי מתחרות בקו חשוב כמו ת"א-לונדון. קיבלנו לידינו את העתירה והיא הועברה לעיונו של היועץ המשפטי של החברה. BMI תגיב על העתירה בהתאם לאחר לימוד החומר. BMI תמשיך להציע לצרכן הישראלי מוצר איכותי ושירות בלתי מתפשרים". 08/03/2009 |