BMI מכפילה את התדירות בקו לתל אביב
מאת גיורא נוימן חדשות טובות מחברת BMI: החל מה-30 במרס תכפיל החברה את תדירות הטיסות שלה בין לונדון לתל אביב ותפעיל שתי טיסות ביום. זאת אחרי שנה בדיוק מהיום שבו השיקה קו זה. במהלך אפריל תמשיך החברה להפעיל בקו מטוסים מדגם איירבוס 321, שבהם 118 מושבים במחלקת תיירים ו-31 מושבים בעסקים. חודש אחר כך, ב-3 במאי, יוצבו בקו מטוסי איירבוס 330, בתצורה של 170 מושבים במחלקת התיירים, 18 מושבים בעסקים ו-30 במחלקת ביניים. לפיכך, במונחים של קיבולת, החל מחודש מאי החברה כמעט תשלש את ההיצע שלה בקו יחסית להיצע הנוכחי שלה. העיתונות העיסקית הבריטית מדווחת כי החברה, שנמכרה לא מכבר ללופטהנזה, סובלת מהפסדים, כמו רבות ממתחרותיה האנגליות, כי ההנהלה יוזמת צעדי ייעול וצמצומים, כולל העברת שניים ממטוסיה לחברה האם הגרמנית. ידיעות אלה רק מבליטות את הצלחתו של הקו לישראל. סבסטיאן ויינשטיין, מנכ"ל החברה בישראל, מספר כי בלונדון מרוצים מאוד מהקו החדש. השנה הראשונה הסתיימה עם תפוסה ממוצעת של 85%. לדבריו, כ-30% מהנוסעים היו אנגלים, עוד 30% משאר העולם ו-40% ישראלים - "מה שמוכיח הבעת אמון מרשימה במיוחד מצד הסוכנים ומצד הלקוחות בישראל. תוצאות אה מאפשרות לנו לשדרג את הלו"ז וגם להציע מוצר מושלם לנוסע העיסקי. במחלקת העסקים באיירבוס 330 החדיש יהיו 18 מושבי מיטה באורך של 82 אינטש, שזה יותר מ-2 מטרים, ובמחלקת פרימיום אקונומי, מחלקת הביניים, יהיו מושבים רחבים עם הטייה של 140 מעלות ומרווח של 127 ס"מ, שזה סטנדרט של מחלקת עסקים לכל דבר." מחלקת הביניים, לדברי ויינשטיין, היא הפתרון המושלם לנוסעים עיסקיים שהורידו לארונה הילוך, הן בתדירות הטיסות והן בנוחות, מטעמי חיסכון. גם הלו"ז, לדעתו של ויינשטיין, הוא מושלם: המראות מנתב"ג ב-06:30 וב-19:20, המראות מהיתרו ב-11:00 וב-21:55. "אם משווים למתחרים, אנחנו ממריאים ראשונים בבוקר מתל אביב וראשונים בערב מלונדון." אתם כמעט משלשים את ההיצע שלכם. להערכתך יהיה מספיק ביקוש כדי למלא את הטיסות? ויינשטיין: "אם אני רוצה את הנוסע העיסקי, אני חייב שתי טיסות ביום. אי אפשר לעבוד ברצינות עם טיסה אחת בלבד. אנחנו לא צופים ירידה גדולה בביקוש מצד התיירות הנכנסת מאנגליה, וזאת בזכות חולשת הפאונד. "החברה קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע בקו, גם בתדירות וגם בהצבת המטוס הכי גדול והכי חדיש שלנו. הקו לתל אביב הוא אחד ממנועי הצמיחה החזקים של בי-אם-איי. איך עברו עליכם החודשיים האחרונים? "אני שומע מה קורה בשוק, אבל אצלנו רואים ירוק ולא אדום. אנחנו ממשיכים לטוס בתפוסה גבוהה, וחלק השוק שלנו הולך וגדל. "באשר להמשך השנה, זו תהיה תקופה מאוד מאתגרת. מי שייפגע פחות מאחרים יהיה זה שיצליח להציע את התמורה הכי טובה לכספו של הנוסע - מוצר, שירות, לו"ז, מחירים, רשת נתיבים וקונקשן נוח. בכל המרכיבים האלה אנחנו מרגישים שיש לנו מה להציע לנוסע. תמשיכו לשלם עמלה לסוכנים? כמובן. בשוק כמו ישראל, עם שליטה כל כך מושרשת ומוטמעת של סוכני הנסיעות, זה יהיה פשוט לא נכון מבחינתנו להפנות עורף לסוכנים. המדיניות שלנו היא להסתמך על הסוכנים ולהמשיך בשיתוף פעולה מלא איתם, תוך שקיפות מוחלטת, ולהעניק להם רשת ביטחון." 26/02/2009 |