סמנכ"ל יו טרוול: "כבר בקיץ הקרוב יחזרו הביקושים"
מאת אוריאל ישיב כארבעים סוכנים חברי יו טרוול זכו ביום שני השבוע למנה גדושה של אופטימיות בהרצאה של משה שמא, סמנכ"ל הרשת. אחרי שהציג את עוצמתה הכלכלית של ישראל, מעמדה המוביל בעולם העיסקי והטכנולוגי ואת התחזיות של כלכלנים בארה"ב, אירופה וישראל לגבי החזרה לצמיחה (מחצית השנייה של 2009 או לכל המאוחר מחצית 2010), הוא הבטיח שכבר בקיץ הקרוב נראה את הביקושים חוזרים. גם כעת הוא מאמין שלמרות הירידה הנוכחית בתנועה העיסקית (ושליש ממשרדי יו טרוול הם משרדים שעוסקים רק בתנועה זו), היא חייבת לחזור כי המבנה הכלכלי של ישראל שזור בגלובליזציה ולשם כך צריכים לנסוע ולהביא עסקים. וזה יקרה. ההמלצות של משה שמא לסוכנים, לגבי ההתנהלות בימים אלה: (א) חובה להתייעל ולשרוד את החודשים הקרובים, כי העתיד בהחלט מבשר שיפור. ולכן כדאי כעת לצמצם בשעות עבודה אך אסור לפטר עובדים. (ב) לא לדאוג. (ג) ליזום, למכור מוצרים חדשים, להיכנס לתחום תיירות פנים - יש סוכנים שכבר מרוויחים היטב בתחום זה. אלי כהן הסמנכ"ל החדש למסחר של אל על, שדיבר בכינוס, הזהיר כי עדיין אינו יודע מספיק ולכן לא יוכל לענות על שאלות. בדבריו הוא התמקד בשינויים המתחייבים אצל הסוכנים כתוצאה מהשינויים החברתיים והכלכליים העוברים על ישראל והכריז: "בכל משבר יש מישהו שמרוויח". אלי כהן הצהיר, כמו מנהלים אחרים באל על, שהחברה רואה בסוכנים שותפים ובעלי ברית. "לכן גם לא פגענו בעמלות. לפחות לא עכשיו." החלטה זו, אותה הגדיר "חכמה", מבוססת על אסטרטגיה ארוכת טווח, ולראיה הביא את ההיענות של אל על לכל מיני בקשות של הסוכנים וציין את מבצע המכירות ביום הבחירות, שלבקשת הסוכנים הוקדם ביממה כדי לאפשר לכל הסוכנים להתארגן ולמכור. אגב הוא גילה שבמבצע זה נמכרו תוך יומיים 18,000 כרטיסי טיסה. לפי כהן, אחת הסיבות למבצע הייתה שאל על רצתה להחזיר לעצמה נתח שוק. הוא הכריז שבקרוב יהיו מבצעי מכירות גדולים נוספים. הרצאה אקדמית נשא פרופסור אביעד ישראלי, ראש המחלקה ללימודי תיירות וניהול מלונות באוניברסיטת בן גוריון. ההרצאה נסובה על מחקרים בבדיקת אפקטיביות ויעילות בניהול מלונות, במיוחד בעיתות משבר שלפי הנתונים נראה כי הוא בעצם משבר מתמשך עם הפוגות. בהרצאה היו תובנות מעניינות היכולות להיות רלוונטיות לענף סוכני הנסיעות, אולם לא כל המשתתפים עמדו על כך. בני מילרד, מנכ"ל רשת יו טרוול, שניהל את המפגש, סיפר שבקרוב ישודרג האתר "טרוול פרטנרס" ויגיע לרמה כזו שייהפך למסך הראשון אותו יפתחו הסוכנים בכל יום עבודה. הוא המליץ לסוכנים להשתמש יותר בפיתוחים של "טרוול סייברס", שכבר גוירו לשימוש בישראל. 26/02/2009 |