לופטהנזה מזהירה את הסוכנים: אל תעבירו לאל על מידע על לקוחותינו
מאת גיורא נוימן המאבק על חברי מועדוני היוקרה בין החברות מחריף: עופר קיש, מנכ"ל לופטהנזה, הפיץ אתמול (יום ד') איגרת למנהלי המשרדים בה הזהיר אותם שלא להעביר לחברת אל על מידע על לקוחות מתמידים של לופטהנזה. "אנו מוצאים לנכון להפנות את תשומת לבכם לחובה החלה עליכם, מכוח היותכם סוכני נסיעות המוכרים שירותי לופטהנזה ישראל, לשמור בסודיות מוחלטת כל מידע מסחרי הנוגע ללופטהנזה ועסקיה," כתב קיש. מנכ"ל לופטהנזה הוסיף כי כל העברה או גילוי מידע מסחרי או אחר, בתמורה או שלא בתמורה, בנוגע למועדוני הלקוחות יכול להוות הפרה של הוראות הדין "בקשר עם גזל סודות מסחריים, דיני השליחות וכן דיני הגנת הפרטיות". כידוע, פתחה אל על באחרונה במבצע שיווקי שנועד לגייס למועדוניה חברי מועדונים בחברות תעופה זרות, תוך הבטחת הטבות מפליגות לנוסעים שיסכימו לעבור אליה. "אמנם בתקנון המבצע אלא קבעה במפורש כי כל סוכן הנסיעות לקבל את הסכמת הלקוחות מראש, ואכן הסוכן חייב לקבל את הסכמתם, אולם לטעמנו אין בכך די," המשיך קיש. {שש:} תגובת אל על למכתב היתה נרגזת לא פחות. דובר החברה מסר הודעה שבה נאמר: "כנראה מנכ"ל לופטהנזה לא קרא את המכתב של אל על. הפנייה לסוכנים מתייחסת אך ורק למקרה שהלקוח מביע הסכמה מפורשת. באל על כבר רואים התעניינות רבה ומבינים את החשש של לופטהנזה מפני נטישת לקוחות. אל על מציעה ללופטהנזה להתמקד בשימור לקוחותיה ולא בתקיפה ואיומים." 26/02/2009 |