09.05.2025
 
מכתב גלוי למנכ"ל אל על: אם אין לנו מקום אצלך - נמריא עם אחרים

 

להלן מכתבו של סוכן הנסיעות דרורי יקותיאלי למנכ"ל אל על:

התפאורה הייתה על הכיפק. המרצה המרכזי גם סימפטי וגם מנהיג. המסרים הועברו. וגם מחיאות הכפים שקיבלת בהתייחסות לשרות לנוסע בטיסה ובהתנהגות אל על בעיתות צרה היו מגיעות והרבה יותר- וזה ללא טיפת ציניות. 

אבל דחילק חיים... 

לעשות לנו פאן, ללטף את האגו להזמין אותנו לקיסריה לתת לנו נקודות במועדון - זה אתם יודעים לעשות. יפה וטוב. וכשאני חוזר למשרד, אני שומע שהלקוח האקראי שלי מקבל הנחה כפולה מהעמלה שלי - הסוכן המתמיד. 

 ומה אני אמור לענות לו, שחיים אמר שהוא אוהב אותנו ואנחנו שותפים שלו ויהיה בסדר, או שכולנו חברים ובעיקר אם אנחנו ב"חבר"?! 

אז ככה. נקודת המוצא 2009 היא שאל על חברה פרטית שצריכה לשגשג כלכלית. ואנחנו סוכנים פרטים שמחויבים להתפרנס כלכלית. על זה אני משער שאנחנו מסכימים. עוד נקודה שודאי תפתיע אותך היא שתשעים אחוז מאיתנו חושבים כך ומי שמנהל מלחמות איתך כביכול בשמנו, מנהל מלחמה בשמו ולמענו בלבד, ושבכלל לרובנו מעל הכתפים נמצא ראש ובקדמת הפנים אפילו שתי עינים, ואוזנים בצדדים שגם יודעות להקשיב ולחלקנו נשאר גם קצת שכל לתרגם את הכל .ואפילו  גם אנחנו, שמכרנו באינטרס הדדי 30 שנה ויותר אל על, קיבלנו את התמורה - אחרת לא היינו קיימים כך. שהחובות נגמרו  אצל שני הצדדים.

אם כך - כביכול אין לנו מחלוקת.

בצד אחד נמצאת חברת תעופה קטנה אבל הכי גדולה בישראל. מצד שני נמצאים סוכנים קטנים וגדולים, אבל כל אלו מורכבים מהרבה סוכנים קטנים שזוהי פרנסתם. 

אם אתה משוכנע שאין לנו ערך מוסף בהעלאת התפוסה אצלך במטוס בהכוונה של הלקוח שלנו, בגיבוי בשעת משבר כמו שעכשיו, אז חבל על כל דקה שאתה איתנו. אפשר להמריא בלעדינו. אם אתה עדיין מאמין שיש לנו השפעה על כך אז היידה, תעבוד איתנו ולא עלינו.

אל תספר לי שהמכירה אצלך באינטרנט היא זניחה ובאותו זמן תספר לעיתונים בשמחה שיש עליה של שלושים אחוז במכירה ישרה.

אל תספר לי שאתה לא יודע איך להכניס טכנית את המוצר ספונטני למכירה אצלנו ולצפות שנהנהן.

 אל תזלזל ביכולת ההישרדות שלנו, כי אם אין לנו מקום אצלך - אנחנו יודעים לעשות הסבה ולהמריא עם אחרים, כי אנחנו יודעים לעשות זאת אם תאלצו אותנו. אנחנו יודעים לספר ללקוחות על מחלקת העסקים המצוינת של אייר קנדה והיתרונות ללקוח העסקי. אנחנו יודעים לספר ללקוחות שלנו על הטיסות הנפלאות של דלתא עם שדה התעופה באטלנטה. אנחנו אפילו יודעים לומר ללקוח המזדמן על יתרונות העצירה באירופה בהמשך נסיעתו.

הנאמנות שלך היא לחברה שמשלמת לך את משכורתך. הנאמנות שלנו היא לאלו שמהם אנחנו מתפרנסים, ואפילו עם רטוריקה מרשימה יהיה קשה לשכנע אותנו שדולר אחד מורכב מפחות מ-100 סנט.

 כן אתם החברה המובילה. כן אתה הוא המנכ"ל הסימפטי  של החברה המובילה. הבכורה כרגע  שייכת לכם. אבל בוא ניזכר ביחד מה קרה לאותו אחד שמכר את בכורתו בנזיד עדשים ולמי עברה הבכורה.

 אנחנו אוהבים אתכם כמו שאתם אוהבים אותנו. אנחנו נמכור אתכם טוב יותר והרבה יותר אם תאפשרו לנו, אחרת  נאלץ לא לערב עסקים באהבה.

 עדיין באהבה

 דרורי יקותיאל, סטאר טורס

 סוכן קטן אחד מתוך כמה אלפים שכאלה.

06/02/2009