אלי גונן: "בואו נלמד משכנינו המצרים"
נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, במכתב גלוי לשרי התיירות והאוצר: מכובדיי השרים, הנדון: תקציב שיווק התיירות לישראל. צר לי שאני נאלץ לפנות אליכם פעם נוספת בעניין העמדת תקציב שיווק מיוחד למשרד התיירות, כדי להבטיח את חזרתה המלאה של תנועת התיירות למדינת ישראל. למען מדינת ישראל והתעסוקה במדינה, אני מרגיש חובה עצומה לשוב ולבקש את החלטתכם המיידית למהלך חיוני הנדרש בימים אלה. אני קורא בעיתונות ושומע ממסדרונות האוצר שהממשלה מגדילה את תקציב המדען הראשי במאות מיליוני שקלים כדי לתמוך בתעשיית ההייטק ושהממשלה תעמיד מאות מיליוני שקלים לטיפול בקבלני הבניין בישראל. אני מברך על הצעדים האלה, הם צעדים נכונים וחשובים בתקופה זו, בה המשבר הכלכלי העולמי מכה גם בישראל. לעומת זה תעשיית התיירות, שסובלת לא רק מהמשבר הכלכלי אלא מהשלכות מבצע "עופרת יצוקה", לא זוכה לאותה התייחסות - לא בהיקפי הסיוע ולא במהירות התגובה. מכובדיי השרים, בכל הבדיקות המקצועיות שביצענו בתקופה האחרונה במספר ארצות בחו"ל, יש מגזרים רבים באוכלוסייה המקומית שלמרות המצב הכלכלי מתכננים ורוצים להגיע לביקור ב- Holy Land . כל הסקרים של ארגון התיירות העולמי מראים "שתיירות נישה" נפגעה במעט מאוד ואנחנו אכן תיירות נישה !!! מעבר לכך, יש דוגמאות רבות המוכיחות שקמפיין תדמיתי רחב היקף עם מסרים נכונים וחזקים, שמתבצע לאחר אירוע ביטחוני, מחזיר את תנועת התיירות לקדמותה. אז בואו לשם שינוי נלמד משכנינו המצרים ונפעל בהתאם !!! אני קורא לכם שוב ושוב, אנא קבלו החלטה מיידית להעמדת 150 מיליון ₪ לשיווק של התיירות למדינת ישראל, כדי שמשרד התיירות יוכל להוציאו אל הפועל באופן מיידי. יש משמעות עצומה לעיתוי מסעות הפרסום. מסע פרסומי בעיתוי נכון יציל את שנת 2009 ויבסס תנועה רחבת היקף בשנת 2010 ! כל 100,000 תיירים שמגיעים לישראל מייצרים 4,000 מקומות תעסוקה (ולצערנו זה עובד גם בכיוון ההפוך !). אין הרבה תעשיות שיכולות ליצור מקומות תעסוקה מיידיים בכל אזורי המדינה ובפריפריה. אז אנא מכם ! קבלו את ההחלטה כאן ועכשיו. חובה להקציב 150 מיליון ש' לשיווק בתיירות לישראל. 04/02/2009
|