09.05.2025
 
רשת מריוט מחפשת מלונות בישראל

 מאת אוריאל ישיב

לסמיר דאקאק, סמנכ"ל מלונות מריוט במזרח התיכון ואפריקה, שמקום מושבו בדובאי, אין זה הביקור הראשון בישראל. גם לורטה בושדיד, מנהלת השיווק של הרשת למזרח התיכון צפון אפריקה ותורכיה שמושבה בביירות, מכירה את ישראל מביקורים קודמים. הפעם הם ביקרו כאן כדי להשתתף בכנס מייס (MICE) שאורגן על ידי חברת הנסיעות וארגון הכנסים OKT לכ-500 משתתפים, בעיקר משתתפות,. רובן מתאמות נסיעות בחברות עסקיות, סוכני נסיעות ונציגיי חברות תעופה. מריוט גם היתה בין נותני החסות לכנס הראשון מסוגו בישראל.

בראיון שהתקיים במקום הכנס הודה דאקאק ש"ישראל היא שוק מיוחד במינו, שונה מכל מקום אחר שאני מכיר. הוא תוסס, פעלתני, משגשג. רשת מריוט רושמת כל שנה כ-15 עד 20 אחוזי גידול בהזמנות. והפוטנציאל עוד גדול. לכן גם מינתה מריוט את עדי אהרוני למנהל מכירות ארצי, בנוסף לפעילות השוטפת של הסוכן הכללי הוותיק שלה בישראל, דינמיק טוריזם שבניהול שאקיב חוסייני".

בתשובה לשאלה כיצד הוא רואה את שנת 2009 ומה עושה הרשת לשמור על ההזמנות והתפוסה ענה סאמיר דאקאק: "שנת 2009 תהיה קשה, זאת יודעים כולם. מה שאנו עושים, דבר אחד בטוח - לא מורידים מחירים. לרשת מריוט יש סטנדרטים גבוהים ומוניטין ואנו מחויבים לשמור עליהם. אי אפשר למכור מלון חמישה כוכבים במחירי מלון שלשה כוכבים. לבטח לא לאורך זמן.

"אנו מתמקדים בשני דרכי פעולה. הראשון, כרגע מופעל רק בארה"ב - בסיסמה 'דואגים לעסקים' אנו פונים לחברות ומשרדי נסיעות ובתמורה לחתימת הסכם מציעים להם הטבות, בונוסים ועזרה בפעילות הקשורה במלונות כמן ארגון כנסים וארועים, וגם הצעות מיוחדות מותאמות לקהל הלקוחות שלהן.  

"השני - טיפוח האתר שלנו. האתר הפך לכלי עבודה אדיר. כל המחירים, ההצעות, ההטבות והמבצעים  נמצאים בו. והוא לא רק  פופולרי מאוד עם 800 אלף גולשים בחודש אלא גם מכניס הרבה כסף בהזמנות."

מריוט, לדברי הסמנכ"ל שלה, אינה אוהבת את שיטת הזכיינות. היא מעדיפה לנהל מלונות וזאת כדי לשמור על אמות המידה ושיטות העבודה והמוניטין. מריוט מעוניינת מאוד במלונות נוספים בישראל (כעת יש לה רק אחד - רנסנס בתל אביב), בעיקר בירושלים ובתל אביב אבל רק לניהול. "מי שמעוניין יכול לפנות אלינו", מזמין דקאק את המועמדים.

 27/11/2008