איך ניתן להגדיל רווחיות בעזרת דמי שירות
מאת אוריאל ישיב עם התקרב התאריך בו יתבטלו העמלות והכנסות הסוכנים יבואו אך ורק מדמי שירות ותמריצים חשוב להכיר ולעקוב אחר כל הכלים שיעזרו לסוכנים לא רק לשרוד אלא גם להרוויח . הנה דיווח על אחד הכלים הללו. מערכת אוטומטית של תחשיבי דמי שרות (Service Fee Manager) שפותחה על ידי אמדאוס וכבר משולבת במערכת הכללית מאפשרת שיפור ניכר של יעילות המשרד ושל הרווחיות. בניגוד למקובל בישראל, כאשר מחשבים דמי שרות קבועים להזמנה תוך מתן הנחות כאלו או אחרות, פותחה על ידי אמדאוס מערכת רבת פרמטרים המחייבת בדמי שירות מותאמים להיקף העבודה שהושקעה בהזמנה. אומר לחדשות תיירות גדי מור, מנכ"ל אמדאוס בישראל :"יש הבדל גדול בין הזמנה פשוטה, ללא שינויים, לבין כזו שעבדו עליה שעות רבות, והחיוב צריך להיות בהתאם. כולנו מכירים את הלקוחות 'עתירי העבודה', כלומר אלו שיוצרים לנו הרבה עבודה. אפשרויות נוספות הן קביעת פרופיל דמי שירות לכל חברה בהתאם להסכמים אתה לגבי מחלקות מחירים או מחלקות שירות, נתיבים, סוג שירות, קנסות בגין ביטולים ושינויים והחיוב יתבצע אוטומטית. זו בעצם גם מערכת לחישוב מרווחים למחירי נטו." מחקר שנערך ב-35 משרדי נסיעות בחמש מדינות באירופה על ידי חברת מחקר (ד"ר פריד ושות') המתמחית בתחום משרדי הנסיעות ושתוצאותיו פורסמו על ידי אמדאוס, מצא שהיעילות של משרד המבצע 20 אלף סגמנטים בשנה השתפרה ב-67 אחוזים והרווחיות ב-28 אחוזים כאשר השתמשו במערכת האוטומטית. במחקר נבחנו תזרימי ההזמנות, סגירת העסקאות, חישובי דמי השירות, משך הזמן שהוקדש לכל הזמנה והרווחיות. בנוסף להתייעלות ולהגדלת הרווחיות צומצם למינימום מספר הטעויות. התברר שבכל משרד, במיוחד במשרדים הקטנים, שיעור הטעויות שפוגעות בהכנסות וברווחיות מגיע ל-3 אחוזים. מהתחשיבים שנעשו עולה שמשרד המבצע 50 אלף סגמנטים בשנה, כשהממוצע הוא 2.5 סגמנטים להזמנה ובדמי שרות קבועים של 40 אירו, אובדן של 3 אחוזים פירושו אובדן של 24,000 אירו לשנה. מחברי המחקר גורסים שאת דמי השירות יש לקבוע תוך כדי תהליך ההזמנה וזאת בהתאם לפרמטרים שיקבעו המנהלים ולא ישארו לשיקולם של פקידי ההזמנות או אנשי החשבונות. גדי מור מספר שבארץ נערכים כעת ניסויים בכמה משרדים לפני הצעתה לכלל הסוכנים. 05/11/2008 |