רשות ההגבלים תפקח על הסכמי קוד שייר
מאת גיורא נוימן שר התמ"ת אלי ישי החליט בשבוע שעבר להעניק לרשות להגבלים העיסקיים את הסמכות לפקח על ענף התעופה. זאת בעקבות חקירה ארוכה שנוהלה במשרדה של הממונה, רונית קן, אשר בחנה את מבנה ענף התעופה, התחרותיות בו ואת שיטת הסכמי הקוד שייר בין חברות התעופה. ישי נענה להצעתה של קן למרות התנגדותה של אל על, הגורסת כי היא נתונה ממילא לתחרות חריפה מצד חברות תעופה זרות. קן, לעומת זאת, טענה כי ההסכמים בין אל על למספר חברות מעוררים את החשש לפגיעה בתחרותיות. בתגובה להחלטתו של אלי ישי מסר דובר אל על כי בחברה טרם התקבל הנוסח של ההוראה החדשה ("פטור הסוג"), ולכן אין ביכולתו להגיב באופן ספציפי. עם זאת ביקש להדגיש כי מזה מספר שנים קיימת תחרות עזה בתחום התובלה הבינלאומית, אשר מתבטאת בין השאר בכניסתן של חברות תעופה רבות לפעילות בישראל. "בתקופה זו, שבה בעולם מכירים בצורך להגן על התעופה העולמית ובה חברות תעופה בעולם מתמזגות כדי לאפשר להן להתמודד עם המשבר העולמי, כדוגמת דלתא ונורתווסט או לופטהנזה ו-bmi, בוחרת מדינת ישראל להטיל מכשולים רגולטוריים נוספים על חברות התעופה הישראליות, כגון הצורך באישור מוקדם של הסכמים אשר מסייעים לתחרות. אל על מקווה כי רשות ההגבלים העסקיים תבין את ענף התעופה ואת צרכיו המיוחדים ותאפשר לחברות התעופה הישראליות להתמודד מול חברות התעופה הזרות וכי לאחר לימוד הנושא יתוקן פטור הסוג בהתאם". 05/11/2008 |