09.05.2025
 
יו טרוול מציעה לחבריה תוכנת ניהול לדמי טיפול

 

מאת אוריאל ישיב

אחד החידושים המקוריים שהציגו מנהלי יו טרוול לחברי הרשת בכנס שבו השתתפו 50 מנהלים מתוך 67 חברי הרשת, שהתקיים לפני שבועיים, היתה תוכנה חדשה שפותחה על ידי איש המערכות של יו טרוול. התוכנה, הקרויה "עמלה" (AMLA - Agent Management Leading Algoritm), מאפשרת למשרד הנסיעות לקבוע את שיעור וסכום דמי הטיפול אותו צריך לגבות מהלקוח עבור כל שירות שהזמין.

משה שמא, סמנכ"ל יו טרוול, הסביר בשיחה עם חדשות תיירות את העקרונות: מאחר ובסיס הרווחיות של משרדי הנסיעות נשחק ויישחק עוד יותר עם הנהגת אפס עמלה, ומאחר וסוכנים אינם יודעים תמיד כיצד לקבוע את דמי הטיפול הראויים, יצרנו תוכנה פשוטה וידידותית מאוד שתעזור להם בכך. התוכנה מקבעת מראש רווחיות מינימלית לסוכנים. החלטנו להמליץ לשקלל את הרווח או המרווח על 12 אחוזים. דהיינו, כשסוגרים דוקט הוא צריך להרוויח מינימום של 12 אחוזים."

איך זה עובד?

התוכנה תימצא במחשב של כל עובד במשרד. כל נתוני המוצרים והשירותים שנרכשו מוזנים לתוכנה. מנוע החיפוש שלה, הנשלט על ידי המנהל, קובע את אחוזי המרווח לכל מוצר ומוצר. זאת בהתבסס על הסכמים וסיכומים עם ספקים לגבי עמלות היתר.

לדוגמה, בדוקט של 1,000 דולר, המרווח צריך להראות 120 דולר. אם המרווח העולה מנתוני התוכנה מראה על 80 דולר בלבד, הרי שהסוכן צריך לגבות 40 דולר נוספים. אם הדוקט מראה על מרווח של 150 דולר, אין צורך להוסיף, אלא אם כן מנהל המשרד השולט על קביעת המרווחים מחליט אחרת.

בכל מקרה, ממליצה יו טרוול לגבות בנוסף 25 דולר כדמי שירות קבועים לכל דוקט.

"מי שיטמיע את העיקרון של גביית דמי טפול ודמי שירות, מובטח לו שרווחיות משרדו לא רק לא תקטן אלא אף תעלה," מסכם משה שמא. "הבעיה העיקרית היא בהשלמה עם התנאים החדשים ובהטמעת הנורמות החדשות."

24/09/2008