המועצה לצרכנות מלמדת את הצרכן איך להתגונן מפני אליטליה – על חשבונו של הסוכן
יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, שיגר השבוע, בשם ההתאחדות, מכתב כעוס במיוחד למנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, אירגון ציבורי השייך למשרד התמ"ת, ובו מחה על שתיים מההמלצות לנוסעים שפורסמו בשם המועצה. כתב פתאל: בהנחה שההמלצות המתפרסמות בעיתון מדויקות ומשקפות את עמדתכם, הרי שפרסום שתיים מהן הוא מעשה שלא ייעשה על ידי גוף ציבורי: (1) ההמלצה לצרכנים לשלם לסוכן הנסיעות את התשלום באמצעות כרטיס האשראי כדי שניתן יהיה לבטל את הטיסה בעילה של כישלון תמורה במקרה שחברת התעופה תחדל מלהפעיל את טיסותיה: זוהי המלצה מכעיסה במיוחד, וייתכן שהיא אף מטעה את הצרכנים, שכן ברור לכם שגם אם חברת האשראי תיענה לבקשת הנוסע ותבטל את העסקה, מה שאינו בטוח כלל לאור פסק דין המצוי בידנו, הרי שהסוכן ייאלץ לשלם מכיסו את עלות הכרטיס, שכן, במרבית המקרים הכספים עברו לחברת התעופה, ואם לא עברו - הרי שמבחינה משפטית הם שייכים לחברת התעופה ובבוא היום יועברו אליה (או למפרק שלה). (2) ההמלצה לצרכנים לבטל עסקאות שנעשו מרחוק: זוהי ציניות לשמה וניצול מחפיר של חוק בעייתי... שכן ידוע לכם היטב כי חברת אליטליה אינה מחויבת לחוק, והיא מצידה דורשת מהסוכן לקבל את מלוא דמי הביטול הקבועים בתנאי הכרטיס (שהם בכל מקרה גבוהים מ-100 שקלים). כך שוב יוצא שהמלצתכם תגרום לכך שסוכן הנסיעות יהיה זה שיכסה מכיסו את דמי הביטול, למרות שההחלטה על הביטול היא בחירתו של הנוסע. אנו רואים בפרסום ההמלצות שלכם מעשה של חוסר צדק משווע כלפי סוכני הנסיעות ומצפים שלהבא תימצאו דרך הולמת להגן על הצרכנים מבלי לדרוס בדרך גורמים אחרים. 09/09/2008 |