05.05.2024
 
כנס חירום של לשכת מארגני תיירות נכנסת

 

 

 

שירות חדשות תיירות

הבוקר התכנסו עשרות בכירים בענף התיירות הנכנסת לישראל לכנס חירום, בהובלת לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. בכנס, שנערך במלון צובה, דנו חברי הלשכה ובכירי הענף בנעשה לשימור ענף התיירות הנכנסת במלחמה, ובמאמצים העתידיים שיש לקדם במטרה לשקם את הענף, ואת תדמית ישראל וכלכלתה ביום שאחרי המלחמה.

 

בתקופה שבין אוקטובר למרץ טרם פרוץ המלחמה היו צפויים לנחות בישראל  2.5 מיליון תיירים שלא הגיעו, ולאור המצב הבטחוני נראה שלא צפויים להגיע בעתיד הנראה לעין. כ-40,000 משפחות בישראל מסתמכות על הכנסות מענף התיירות הנכנסת, שמאז ה-7 באוקטובר חווה מצוקה כלכלית גדולה.  הערכת הנזק עומדת על הפסדים של כ-5 מיליארד שקלים למדינה. כל 3,500 תיירים אחראים לפרנסתם של 100 בעלי משרות, כך שהמשמעות היא אובדן של כ- 71,500 משכורות, בעיקר בקרב תושבי הפריפרייה.

 

אמש, ובהמשך לאישור תקציב המדינה, חברי הלשכה הודו במכתב לשר התיירות וצוותו על ההסכמות שנקבעו מול משרד האוצר לתקציב המעודכן לשנת 2024. על פי ההסכמות, יישמרו רצף הפעילות בבינוי התשתיות, תקציב השיווק וההשקעות, לצד 35 מיליון שקל נוספים שיוקצו לשימור 1,000 עובדים חיוניים מתוך 2,500 עובדים בענף התיירות הנכנסת ערב המלחמה.

 

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל: "ענף התיירות הנכנסת לישראל נקלע למצוקה קשה. אירועי ה-7 באוקטובר שינו את המציאות במדינת ישראל ומה שהיה כבר לא יהיה. תחת אחריותינו נמצאת משימת שיקום תדמיתה וכלכלתה מדינת ישראל, וככל שנתכונן ליום שבו יחזרו התיירים, והם יחזרו, כך ייטב. אנו מודים לשר התיירות ואנשיו על מסירותו ומאמציו הבלתי נלאים לנווט אותנו בסערה זו, ועל המחויבות לכוון את הענף להתאוששות ולהבטחת עתיד מזהיר לתיירות הנכנסת".

 

ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל"לא יכולנו לדמיין בבוקר השבת השחורה, כשאנחנו מתכוננים לאחד מהרבעונים הטובים ביותר שידע הענף מאז משבר הקורונה, שנמצא את עצמנו מול שוקת שבורה וסכנה ממשית לקיומו של הענף. אני מודה לשר התיירות וצוותו על העבודה מול משרד האוצר, ולכל אחד מחברי הנהלת לשכת מארגני התיירות שעושים לילות כימים למען עובדי הענף. 35 מיליון שקלים הם הקצאה משמעותית לשימור העובדים המומחים בענף, אך לצדה - האחריות להסתכל קדימה, לבנות את התשתיות הנחוצות לחיזוק עסקי התיירות הנכנסת ולשקם את הענף היא עלינו. בענף הייחודי שלנו, ההכנות הנדרשות ליום שאחרי המלחמה צריכות להתחיל כבר בהווה, והנהלת הלשכה תתייצב למימוש המשימה לטובת החזרת התיירים במהירות האפשרית".

 

 

 

 

16/01/2024