05.05.2024
 
ספר חדש: קוריאה הצפונית, מאת אברהם תשח

 

 

 

שירות חדשות תיירות

מדריך הטיולים אברהם תשח הוציא לאור ספר חובה לכל מי שמתעניין בממלכה המסתורית שמנהל קים ג'ון און. סיפורה של קוריאה הצפונית במערבנכתב במעמד צד אחד צד העולם המערביוהוא מבוסס על מעט מידעלא מעט השערות והרבה מידע מוטה ומטעההוא בנוי כמובןעל עולם התרבות והמציאות המערביתתוך התעלמות מוחלטת מתרבות שהתפתחה במהלך אלפי שנות היסטוריה של העם הקוריאני.

הספר "קוריאה הצפונית - המקום המרוחק ביותר מכדור הארץבהוצאת ספרי ניבמביא גם את סיפור חיי היומיום של "סתםאנשים עובדיםלומדיםחוגגיםאוהבים וחולמיםומביא את "האמת", ואת תפיסת עולמםשל בני מעמד הביניים בקוריאה הצפוניתהמסתורית והמבודדת.

הספר סודק גם את מקצת מהמיתוסים ואת הקליפה הקשה והרדודהבהם מוצג סיפורם של הצפון קוריאניםב"עולם החופשי". בנוסףפותח הספר בפני הקורא צוהר לקוריאה הצפונית כפי שנראית לתייראתריםאירועיםחוויות והתרחשויות האפשריות רק במציאות האלטרנטיבית – רק בקוריאה הצפונית!

אברהם תשח הגיע לקוריאה הצפונית לראשונה באפריל 2016. כמו כל תייר הגיע גם הוא מצויד בסיפורה של קוריאה הצפוניתכפי שמסופר במערבשום דבר לא הכין אותו להלם המציאות האלטרנטיבית בה מצא עצמומציאות השונה מכל מקום אחר בו ביקר במשך שנותיו הרבות כמדריך טיוליםובו בעת שונה מכל מה שדמיין לעצמו על יעד מסתורי זהבשנים 2018-2016 חזר וביקר בקוריאה הצפונית שבע פעמים נוספותהפעם כמדריך קבוצות מטיילים ישראליםפרק זמן קצר אך רב התרחשויותשבה אירועי חצי האי הקוריאני נעו מ"סף מלחמה גרעיניתלסף שלום". 
בתקופה האמורה היה בקשרי עבודה עם מקומייםמדריכיםמנהליםוספקי שירותים שוניםקשרים שהובילו לשיח מתמשך ובלתי אמצעי עמםשיח שהעמיק והתפתח לידידות שנבנתה על בסיס כנות וכבוד הדדי.

"אמנם יש הרבה מה לראות בקוריאה הצפוניתאנדרטאות מרהיבותמבני ציבור מרשימיםמוזיאוניםאתרי מורשת (מוכרזים ע"י אונסקו), אתרי קבורה עתיקיםנופים הררייםמפלי מים, האצטדיון הגדול בעולם שמכיל 150 אלף מקומות ישיבהמופעי בידור מדהימים ועוד, אך חוויית הטיול בקוריאה הצפונית היא חוויית המפגש עם המציאות ה'מרוחקת ביותר מכדור הארץ' - מציאות שלהעדר תקשורתהעדר גישה חופשית לחדשותלחשבונות בנק למעשה לכל מה שאנחנו רגילים בעשרות השנים האחרונותמציאות של פולחן למנהיג/אלמציאות של עמדה אחת לגבי המדינהידידותיה ואויביהמציאות שהיא תוצאה של הנדסת תודעה מיום הלידה וכך מתנהל היום-יום שעה אחר שעה מציאות אלטרנטיבית! כשמפתיע כמה מהר מסתגל התייר למציאות הזאת ויותר מפתיעה העובדה שמי שמקשיב למקומיים מגלה שהבסיס הרעיוני למציאות הזאת מבוסס בחלקו הגדול על עובדות היסטוריות נכונותשסולפו במערב".

"קוריאה הצפונית - המקום המרוחק ביותר מכדור הארץ" מאת אברהם תשחהוצאת ספרי ניב, 270 עמודיםמחיר לצרכן 108 ש"חלהשיג באתר ההוצאה https://nivbook.co.il/ ובחנויות הספרים המקוונות ברשת.

 

 

 

 

23/08/2023