ועדת הכלכלה אישרה תיקונים לתקנות הטיס
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס, העוסקות ברישוי קציני מבצעי אויר וברישום כלי טיס וסימונם. התיקון הראשון, באשר לרישוי קציני מבצעי אוויר, נועד להתאים את התקנות לנספח 1 לאמנת שיקגו, המפרטת את אמות המידה המחייבות למתן רישיון והתאמה לפרקטיקה בפועל. התיקון השני, באשר לרישום כלי טיס וסימונם, נועד להתאים את התקנות לתקנות התעופה הפדרליות האמריקאיות ולאמנת שיקגו. ח"כ שלום דנינו, שמילא את מקומו של היו"ר, פתח את הדיון וביקש פרטים על התיקון המבוקש. סגן היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, אבישי פדהצור, אמר כי הרשות מבקשת להתאים את תקנות הטיס לאמות המידה הבינלאומיות באשר לקצין מבצעי אוויר. "כל מי שעוסק בתחום התעופה צריך לקבל רישיון, ויש מקצועות מאוסדרים שהם טייסים ויש כאלה שהם לא טייסים, בהם קציני מבצעי אוויר. השאיפה היא לקרב את התקנות כמה שיותר לאמות המידה הבינ"ל, אנחנו חתומים על אמנת שיקגו שמחייבת זאת. במקרה שלפנינו, לפני שנתיים שלוש ערך ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי תיקון באמות המידה לרישוי קציני מבצעי אוויר, ואנחנו מחויבים לתקן את אמות המידה שלנו", אמר עו"ד פדהצור.
באשר לתקנות הסימון הסביר עו"ד פדהצור, כי "סימון מאוד חשוב בתעופה אזרחית, כדי להתחקות אחר המקור לתאונה או התקלה, באמצעות בדיקת הציוד שכשל. החובה הבסיסית לסימון מוטלת על היצרן, וכשמישהו בא לקבל רישיון לטיסה מבקשים שיראה שהמוצר מסומן. התקנות נוגעות גם לכלי טיס בהפעלה מרחוק, ונועדו להתאים לתקנות האמריקאיות". תקנות הסימון יכנסו לתוקף בעוד כשלושה חודשים והחובה לסמן פרטים חיוניים שלא סומנו קודם לכן תיכנס לתוקף בעוד כחצי שנה.
20/06/2023 |