05.05.2024
 
הסכם קיבוצי חדש לעובדי המלונות

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ההסתדרות והתאחדות המלונות בישראל חתמו על הסכם קיבוצי חדש ובמרכזו תוספת של עד כ-7% לשכר העובדים - שתינתן במספר פעימות.

עוד בהסכם, שחל רטרואקטיבית מאפריל האחרון ועד מאי 2026, ויהיו רלוונטי לכ-23 אלף עובדות ועובדים בכל רחבי הארץ, הסדרה של תנאים סוציאליים ושורה של הטבות - בהן: הגדלה של תוספת הוותק ותשלום על ביטול משמרת (אם הביטול נעשה עד 16 שעות לפני תחילתה).

את המו"מ הובילו יו"ר איגוד עובדי המלונות בהסתדרות פרדי כהן וממלא מקומו שלמה פלור, יו"ר ועדת העבודה של התאחדות המלונות שמעון לוי ומרכז הוועדה יואב בכר.

סמנכ״ל משא״ן בהתאחדות המלונות יואב בכר: ״ההסכם החדש מבטא את יחסי העבודה הטובים בענף המלונאות. הוא דואג להטבות לעובדים לאחר החזרה ממשבר הקורונה ויש בו איזונים נכונים שיסייעו לשיפור תדמית התעסוקה בענף, כל זאת בתקווה להמשך צמיחה ופיתוח הענף״.

יו"ר איגוד עובדי המלונות פרדי כהן: "מדובר בהסכם טוב שאליו הגענו אחרי שנים לא פשוטות בענף. הצלחנו להביא תוספת משמעותית לשכר העובדים, דבר שמטבעו יסייע בייצוב הענף ובאטרקטיביות שלו. תודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שסייע רבות בגישור על הפערים שהיו במהלך המו"מ. סיוע שכאמור הבשיל לכדי הסכם מצוין לעובדים המסורים. תודה גם לנציגי ההתאחדות, שנדע ימים טובים ועונת תיירות מוצלחת".

ממלא מקום יו"ר איגוד עובדי המלונות שלמה פלור: "הגענו להישג יפה לטובת העובדים, ואני בטוח כי החזרה לפעילות ענפה בתחום המלונאות - תביא עמה גם גדילה בביקוש למשרות".

יצוין כי הסכם זה, יחד עם הסכמים נוספים בענף, יאוגדו ויעברו לקבלת צו הרחבה.


 

 

 

 

07/06/2023