29.03.2024
 
IMTM: ענף התיירות בקרב בלימה נגד תוכניות האוצר

 

 

מאת גיורא נוימן

 

שר התיירות, חיים כץ, התבטא הבוקר בחריפות נגד כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ לתיירות נכנסת. לדבריו הצטרפו בכירי הענף, מארגני תיירות ומלונאים, שהזהירו כי המזימה, כפי שהגידו זאת, תייקר את הביקור בישראל שהוא יקר ממילא ותפגע אנושות בתיירות הנכנסת ובתרומתה למשק.

השר כץ, שדיבר בטקס הפתיחה של תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM, אמר: "התיירות, בניגוד לעמדת האוצר, היא זרז כלכלי ולא נטל. ממשלת ישראל צריכה להחליט אם היא רוצה תיירות בישראל או לא. אני אעשה כמיטב יכולתי להגדיל את התקציב ולמנוע את כל הגזרות המיותרות והלא חכמות. אם נדמה למישהו שהוא יוכל לשפר את המאזן שלו בגזלה של התיירות בישראל - הוא טועה."

בהמשך דבריו רמז חיים כץ כי משרדו יפסיק לתמוך בתנועת הנופשים הנוחתים באילת ועוברים ללון בבתי המלון הזולים יותר בעקבה: "הכסף של המשרד יהיה חכם. כבר השנה נפעל לפי מודל המבוסס על תוצאה, לא נסבסד תיירות שמתקיימת בפועל מחוץ לישראל. נתגמל סוכני נסיעות על פעולות שיווק רק בגין תייר שלן בארץ. אנו פועלים לקידום מהיר ויעיל של פרויקטים לפיתוח ושדרוג תשתיות, הוספת חדרי מלון והגדלת ההיצע התיירותי. תקציב המשרד ימומש בצורה מדידה. נדאג שכל שקל ישפר את חווית התייר והנופש הישראלי".

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות, קרא לכל העוסקים בענף להתגייס אישית לקמפיין ציבורי לסיכול כוונות האוצר: "חשוב להבין, אם התוכנית ההזויה תתממש, שנה הבאה כבר לא נוכל להיפגש כאן כי הענף יפסיק להתקיים."

עו"ד יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות, הצטרפה למחאה: "אני מזכירה כי אין תיירות בישראל בלי תיירים מהעולם. לכן אנחנו מאמינים שנדע לעבור בשלום את המכשול ששם בפנינו כרגע משרד האוצר בדמות תוספת מע״מ לתיירים, גזירה שאין בה שום היגיון עברונו. כשלון זו לא אופציה״.

לשכת התיאום של תעשיית התיירות הציבה בתערוכה שלטים הקוראים להיאבק בתוכנית ביטול המע"מ.

כזכור, לפני יומיים פורסם כי אגף הכלכלנית הראשית הפיץ נייר עמדה המונה את נזקי התיירות הנכנסת, כביכול, ובהם התייקרות הדיור, הגברת זיהום האוויר ועומס על תשתיות התחבורה. ביטול הפטור יקטין נזקים אלה מחד, ויגדיל את הכנסות המדינה בכ-2 מיליארד שקלים מאידך.

תערוכת IMTM נפתחה הבוקר באקספו תל אביב ותימשך גם מחר. בתערוכה 158 ביתנים בהם מעל ל-750 מציגים מ-40 מדינות. בין המשלחות הבולטות: נציגי תיירות ממרוקו, הפיליפינים, אזרבייג'ן, יפן, גיאורגיה, ספרד, טורקיה, ברזיל, סרי לנקה ואיטליה.



 

 

 

14/02/2023