26.04.2024
 
פיטמאסטר: צומת אלונים על המפה

 

מאת נילי ארנועם *


אם אתם עוד לא יודעים מה זה "פיטמאסטר" כדאי לכם מאוד להכיר. נעים מאוד וטעים מאוד.

המילון יגיד לכם שזה סוג של אומנות. פיטמאסטר הוא אומן מומחה להכנת בשרים על אש גלויה. אחרים כבר יודעים שזה שם של מקום מאוד מצליח ומבוקש באזור המרכז ויודעי דבר, פיטמאסטרים, כבר גילו את הסוד, שמעכשיו יש גם בצומת חוצות אלונים . זה לא עוד סניף של רשת, זה מקום של מביני ענין בבשר הרוצים לשתף בחוויה וליצור אוירה של חגיגה.

נכון שמגישים בפיטמאסטר אוכל, אבל זאת אינה רק מסעדה. זה מקום אירוח בסגנון של משתה אבירים שנפתח בערב בשעה 20:00 ונמשך כשלוש שעות. מופע שלם של מטבח אינטרקטיבי פתוח המוקרן גם על מסכים גדולים שעל הקירות מסביב ורמקולים, המכניסים את האורח אל חוויה של כל החושים. הסועדים יושבים בצוותא סביב שולחנות אבירים, היין והבירות נלגמים כמו מים, והשמחה רבה. גם אם באתם לבד ולא מכירים אחרים, תצאו משם כמו מכרים ותיקים.

המקום מופעל ע"י כמה חברים, בעלי מקצוע שונים ובכירים בשוק הפרטי, שיש להם מכנה משותף, אהבה ותשוקה מיוחדת לכל הנוגע להכנת בשרים על המעשנה, הגריל ובשרים הניצלים על אש גלויה.

זה מה שהם יודעים ואוהבים וזה מה שהם מגישים ומשתפים בהנאה הזאת את האורחים. כל ערב אחד מהחברים הוא השף האחראי על המופע הקרניבורי. התפריט משתנה והכל נעשה בהתלהבות המדבקת את כל הנוכחים, אנשי צוות ואת האורחים. הפיטמאסטר יוצר מופע להטוטנות של הכנת כל מנה ואף משתף בה את הקהל. הארוחה כוללת שני סלטי פתיחה משתנים, לחם ומטבלים, שבעה סוגי נתחי בשר מיוחדים ומשובחים מהמעשנה והגריל, קינוחים ועוד. הפיטמאסטר דניאל בן מויאל, שבחיי היום יום שלו הוא מנהל מכירות בכיר, הצליח לרתק את הנוכחים בפעלולים ולהגיש בערב סוגי בשר שונים ובאופני הכנה משתנים. סידרה של צלצולי פעמון מפנה את תשומת לב הנוכחים לקטעים השונים של ההצגה ולהסברים על כל מנה ומנה. סוג הבשר, אופן ההכנה, משך הצלייה, צורת ההגשה. ועוד ועוד.

במהלך הערב קיבל כל סועד כמות בשר של כקילו ומאתיים גרם ועוד תוספת מעניינת ומרעננת.

אושפלו עם בשר מפורק ואורז שעברו עישון ממושך של 12 שעות. מוסקה שבין שכבות החצילים היה בשר צוואר מעושן שהוגשה עם טבולה, טחינה גולמית, צנוברים, פסטו ושיני שום אפויים, בלווית ג'בטה חמה. המנה הבאה היתה נתח פיקיניה שניצלה משך 11 שעות עד שהבשר הפך להיות נימוח ורך שאפשר היה לאכול אותו בכפית. שוב צלצול והפעם הוגש דנבר סטייק שרוי ברוטב טופי מתקתק עם פיסטוק קלוי מפוזר מעליו. הצלצול הבא הביא בעקבותיו טאטאקי של רצועות סינטה מעל ירקות שורש צבעוניים אפויים. ושוב צלצול והצגה של גושי בשר מבעבעים שעברו לעיני הסועדים טיפול במבערים יורקי אש, שנפרסו לנתחים שהוגשו עם סלט חמצמץ ברוטב מייפל קנדיצ'ילי, קינמון ועוד תבלינים. אחרי הצלצול הבא קשה לזכור כבר מה הוגש. מעולפים מהנאה הוגש קינוח של קרם ברולה, עם תופינים ופרוסות מילון מרעננות, קפה ותה. איך הצלחנו לסיים את הארוחה? במהלכה הוגשו בין המנות כוסות משקה גרניטה קפואה ועראק כדי לרענן את החייך ולנטרל את הטעמים שבין המטעמים.

הסועדים מוזמנים להביא עימם יין ואלכוהול ללא דמי חליצה והארוחה כשרה. קהל האורחים כולל צעירים ומבוגרים, אנשי חברות הייטק ואנשים החוגגים אירועים משפחתיים . ימי הולדת, ימי נישואין ולא רק רעבים. זהו בילוי מהנה של ערב שלם. כל ערב מתקיים משתה שונה ולכן מי שכבר היה, יופתע מתפריט אחר מהצגה שונה ויש למה לחזור.

מסעדת הפיטמאסטר נפתחה לאחרונה בצומת חוצות אלונים שבעמק יזרעאל, בין טבעון לרמת ישי. אבל כאמור, זאת לא רק מסעדה, אלא חוויית אירוח חברתי מחמם לב. עם ההצלחה אי אפשר להתווכח. זהו סניף שני למסעדה ממנה נהנים תושבי המרכז כבר שנים, הנמצאת באזור ההייטק שבפתח תקוה. עדיין צריך להקדים ולהזמין בה מקום זמן רב מראש. עכשיו הגיע הזמן שגם תושבי הצפון יוכלו להשתתף בחוויה והיא מתאימה לא רק לקרניבורים חובבי בשרים. דוןקא לכאלה שלא, שמעדיפים את הציפס והקטשופ יותר מאשר את הסטייק. הפיטמאסטר דניאל בן מויאל הצליח לעשות לנו את זה. ההנאה שלו מדבקת והוא שף מחונן, סטנדאפיסט מצוין ושחקן מעולה בהצגה וכדבריו, אם שמח בבטן, שמח בלב וזה מה שהוא עושה בשמחה והארוחה הופכת לחגיגה, עם מוזיקה וריקודים, לחוויה.

מסתבר שקיימת בארץ קהילה שמונה כ-50,000 חברים בפייסבוק, "פיטמאסטרים" החולקים יחדיו את חדוות הבשר, מתכונים, עצות ומשתפים בידע בנתחי הבשר . אבל גם אם מי שלא בעניין, מומלץ לו לעבור, לעצור במתחם אלונים להכיר את הפיטמאסטריה, ואף להגיע למקום במיוחד.

בכל מקרה יש להזמין מקום מראש בטל. 073-2777777 ותנו לעצמכם להכיר ולהיסחף עם החוויה.


 

 

 

___________________________________________________________

* הכותבת הייתה אורחת המסעדה



20/12/2022