19.04.2024
 
דני שחר: לתעדף את לימודי התיירות באקדמיה

 

מאת גיורא נוימן

 


שנת הלימודים האקדמאית נפתחה השבוע, אך במשרד התיירות כבר מתכווננים לשנים הקרובות. בפנייה של מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, הוצגה בפני המועצה להשכלה גבוהה הירידה במספר הנרשמים למקצוע התיירות באקדמיה.
הסיבות לירידה כוללות כמובן את השלכות מגפת הקורונה, אך גם חוסר מודעות של מעסיקים לרלוונטיות של התואר, בעיקר במקצוע המלונאות.


במכתב למל"ג הציג מנכ"ל המשרד את תרומת תעשיית התיירות למשק הישראלי, העומדת על כ-2.6% מהתמ"ג, עם פדיון של למעלה מ-11 מיליארד ש' משירותי המלונאות בלבד. הפריסה בפריפריה מאפשרת פרנסה ראויה לעובדים.
שחר ציין כי המל"ג מעניק סבסוד נמוך למוסדות עבור לימודי תיירות לעומת תחומים אחרים, וכי כדי לעודד סטודנטים ללמוד תיירות יש להגביר את התמיכה המערכתית לחוגים הרלוונטיים וגם לפתח מקצועות חדשים דוגמת Travel-Tech וחדשנות.

לאור זאת ביקש שחר לתקצב מחדש את לימודי התיירות באקדמיה, במסגרת התוכנית הרב שנתית, וזאת בזכות הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתעשיית התיירות לאחר משבר הקורונה, מחד, והמחסור החמור בעובדים, מאידך. "בהשקעת משאבים לא גבוהה ניתן יהיה להפוך מחלקות אלו שוב למרכזי מצוינות מחקרית עם השפעה ישירה על המשק ועל החברה," כתב המנכ"ל.

 

 

 

 

 

 

25/10/2022