25.04.2024
 
יונייטד: 27 טיסות בשבוע, ועוד אחת

 

 

מאת גיורא נוימן



ישראל היא שוק חשוב ביותר של יונייטד מעבר לים, ובאופן יחסי השוק החזק ביותר, על רקע העובדה ש-30 אחוזים מהנוסעים שלה בקווים לארה"ב הם מקומיים, בעוד שבשווקים אחרים הרוב המוחלט של הנוסעים הם אמריקאים. כך אמר היום בוב שומכר (Bob Schumacher), המנהל האזורי של החברה (לבריטניה, אירלנד וישראל).

שומכר מלווה בביקורה בישראל את דורין בֶּרס (Doreen Burse), סגנית נשיא בכירה למכירות חו"ל, שבאה להתרשם אישית מהסניף הישראלי ומהקשר שלו לשוק הנוסעים וסוכני הנסיעות. ברס הצטרפה ליונייטד בשנה שעברה, אחרי קריירה של 30 שנה ברשת מריוט העולמית.

כהוכחה לחשיבותה של ישראל לחברה מסרה ברס כי בסוף החודש הבא (אוקטובר), עקב הביקוש הגובר, עומדת יונייטד להוסיף טיסה שבועית רביעית לשיקגו. לדבריה, ההתאוששות העולמית של התנועה אחרי שוך מגיפת הקורונה ניכרת בכל השווקים בעולם, אולם הישראלים חזרו לטוס מהר יותר מאחרים. הדבר ניכר במיוחד בנסיעות משפחתיות, נופש ותיירות אך גם בנסיעות עסקים.

ביונייטד מזהים שההתאוששות העולמית כרוכה בשינוי דפוסי צריכת הנסיעות. בתחום הביזנס, למשל, הנסיעות התקצרו בהרבה וגדל משקלן של הטיסות החד יומיות. בתחום הקיימות גברה מאוד הרגישות הציבורית לפליטות הפחמן, לכן החברה משקיעה במחקר ופיתוח דלקים ירוקים למטוסים ואפילו אמצעי תחבורה מזהמים פחות בין מרכזי הערים לנמלי התעופה.

יעל ברזילי, מנהלת יונייטד בישראל, מסרה כי החברה מקיימת מגעים עם רשויות נתב"ג על הקצאת שטח להקמת טרקלין עסקים נפרד בטרמינל 3, בסטנדרטים הגבוהים של החברה. כיום נאלצים נוסעיה להסתפק בשירותי טרקלין "דן" בנמל, עם נוסעי רוב החברות הזרות האחרות.

יונייטד היא החברה האמריקאית הגדולה בנתב"ג, עם 27 טיסות שבועיות בסך הכל, 21 מתוכן לניו יורק (ניוארק), ארבע לסן פרנסיסקו ושלוש לשיקגו. בחודש הבא, כאמור, תתוסף לשיקגו טיסה רביעית. על פי נתוני נתב"ג, בחודש אוגוסט היא הטיסה דרך הנמל 65,158 נוסעים, לעומת 43,975 באוגוסט אשתקד - גידול של 48%.

 

 

 

 

 

 

 

14/09/2022