29.03.2024
 
משרד התיירות קורא ליישובים כפריים להשתתף במיזם של ארגון התיירות של האו"ם

 

 

 

שירות חדשות תיירות

משרד התיירות קורא למועצות מקומיות וליישובים לקבל הזדמנות ייחודית ולהגיש את מועמדותם לתחרות של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) לקבלת הכרה בינלאומית של "כפר תיירותי".

מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת בפעם השנייה ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית. זאת, מתוך רצון לשמור על הצביון הכפרי והתיירותי של יישובים בגודל של עד 15,000 תושבים. החשיבות לקידום כפריים תיירותיים נובעת מהרצון לשמר את האופי הקהילתי לצד הנופים הקשורים אליהם, מערכות ידע, מגוון ביולוגי ותרבותי, תוך חתירה לקדם גישות חדשניות ובנות-קיימא לפיתוח התיירות ביעדים כפריים.

ישוב אשר זוכה לקבל את האות נכלל ברשימה האקסקלוסיבית שמפרסם הארגון והופך לא רק ליעד מועדף על תיירים, אלא למותג רב עוצמה בשיווקו.. הישובים שייבחרו על ידי משרד התיירות יזכו לליווי בהליכי ההגשה, דבר המתבטא ביצירת חומרים שיווקיים. זאת, בדומה לתו תקן של אונסקו לאתר שימור מורשת עולמית כפי שהוענקו ל-10 מקומות בישראל שמסייעים בשיווק יעד לתיירים ברחבי העולם.

מועצות מקומיות וישובים אשר עומדים בערכים תיירותיים הכוללים מורשת, היסטוריה, פיתוח תיירותי ותשתית לינה הקיימת באזור, יכולים להגיש מועמדות. יש למלא טופס מועמד, תוך צירוף תמונות או קטעי וידאו המחזקים את החומרים שמולאו בטפסים. בנוסף, יש ליצור סרטון וידיאו של עד שתי דקות באנגלית, בו יוסבר מדוע היישוב ראוי להיכלל בפרויקE8 ומצגת כללית שתהווה את הסיכום של הטפסים שמולאו.

התהליך כולל הגשת מועמדות, סקירה של ה-UNWTO, הערכת יועצי הוועדה והכרזה. לוח הזמנים של הפרויקט יתנהל באופן הבא: עד ה-25 במאי יש להגיש את הפרויקט למשרד התיירות, עד ה-28 ביוני יוגשו המועמדויות ל UNWTO על ידי משרד התיירות. באוגוסט-ספטמבר יתבצע תהליך הבחירה על ידי יועצי הוועדה ובאוקטובר תתקיים ההכרזה על הזוכים.

המשרד רואה חשיבות רבה בתחרות זו ורואה בה כלי להגברת תנועת התיירים מהעולם ומהארץ.

 

 

 

 

 

02/05/2022