23.04.2024
 
ישראייר מחללת שבת, למרות הבטחת הבעלים

 

מאת חגי רוזן



בעלי ישראייר, רמי לוי ושלום חיים, הודיעו בשעתו בחגיגיות על הפסקת טיסות החברה בשבת, וטענו אף כי מדובר בהחלטה ערכית שאינה עושה הפרדה בין אמונתם של בעלי השליטה לפעילותה של החברה.

רמי לוי אף טען בראיון ב-'דה מארקר' (22.1.21) כי "למי שטס בשבת תהיה אלטרנטיבה לא לטוס אצלי אלא עם חברה אחרת. אבל אם אני פועל בשבת - הציבור הדתי לא יוכל לטוס אתנו".

אלא שמסתבר כי פיקוח כסף דוחה שבת, ומטוסי חברת ישראייר ממריאים ונוחתים בשבת קודש, כמו מטוסי חברות תעופה אחרות, שאין יראת-השם בלב בעליהם.

הבוקר למשל (שבת קודש, להזכיר) המריאה טיסת ישראייר 6H141 בשעה 06:06 מנתב"ג לגרנובל. מדובר במטוס איירבוס של החברה (סימון 4X-ABI) עם צוות ישראלי מלא (טייסים ודיילים). להכשרת הבלוף, קראה ככל הנראה ישראייר לטיסה "טיסה מיוחדת", שהוחכרה על ידי חברת נסיעות לשירות חובבי סקי - ככה שהכל, כמו שאומרים החבר'ה, סבבה אגוזים - אלא שהטיסה (כמו כל יתר טיסות חילול-השבת של החברה) מופיעה בלוח הטיסות של נתב"ג, אוי לעיניים שכך רואות.

גם בשבת שעברה (22.1) המריא אותו מטוס באותה שעה לאותו יעד, וגם בשבת לפניה (15.1) שב על עצמו חילול השבת הישראיירי, שגיוון בהמראה בשעה 12:56 ליעד נוסף - זלצבורג, במטוס האיירבוס שסימנו 4X-AGB, שחילל רחמנא ליצלן גם את השבת שלפניה (15.1) בטיסה זלצבורגה, וגם השבת שלפניה (8.1) חוללה באופן דומה.

למי שמתעניין - טיסות ממריאות אמורות גם לשוב ולנחות חזרה, כן? ובכן, אלו ששבות מגרנובל נוחתות בנתב"ג בסביבות 15:30, כלומר כשעתיים ומשהו לפני צאת השבת.

השם ירחם, יעזור ויציל.

רמי נשמה, מה קורה אבאל'ה? כמה כבר קשה לשמור שבת, הא?

 

 

 

 

 

 

 

 

29/01/2022