20.04.2024
 
מלון Six Senses שחרות לקראת פתיחה

 

 

שירות חדשות תיירות



רשת המלונות הבינלאומית Six senses פותחת ב-5.8 את שערי שחרות - אתר הנופש הראשון של הרשת בישראל, הממוקם בחבל ארץ מבודד המשתרע על גבעה נישאת הצופה על הרי אדום, 60 ק"מ צפונית לאילת בסמוך לישוב שחרות. 

"Six Senses שחרות הוא אבן דרך משמעותית אפילו עבור הרשת, המורגלת באיתור מיקומים אסטרטגיים ייחודיים ברחבי העולם" אומר מנכ"ל המלון תומס פלביאר. "אחרי חודשים של ציפייה, אני נרגש במיוחד לקראת הפתיחה הקרובה. המלון מחזק את ערכי הקיימות ברשת, בהיותו מלון בעל מודעות אקולוגית ראשונה במעלה, ורגישות לסביבה המקומית".


60 הווילות והסוויטות באתר הנופש פרושות על שטח נרחב, אל מול נוף מרהיב של גאיות ורמות מדבר. היחידות החפורות בקצה המצוק פונות כלפי הנוף הפראי וכוללות מרפסות פרטיות ובריכות מבודדות, בעלות אסתטיקה מינימליסטית אך רבת שכבות. תכנון המלון ובנייתו נעשו מתוך הבנה וחשיבה אקולוגית המותאמת לאקלים ולנוף המדברי, במטרה לשמור על אופיו המיוחד של האזור ולהציע לאורחיו חווית אירוח ייחודית ושונה.

 

אמנם המקום מציע את כל הסיבות להישאר בתחומו, אך מחפשי החוויות הייחודיות יוכלו לצאת ממנו למגוון הרפתקאות בנוף מדברי עוצר נשימה. בין הפעילויות שיוצעו לאורחי המלון ניתן למצוא במתחם חוות גמלים, קמפינג לילה, צפייה בכוכבים, סדנאות יוגה בזריחה, סיורי צפייה בציפורים וכלה בספורט אתגרי כגון: נהיגת שטח, טיפוס הרים, אופני הרים וסנפלינג, טיולים רגליים וטיולי ג'יפים.

 

המלון מציע מתחם ספא, המבוסס על Six Senses Integrated Wellness - הגישה הכוללת והחדשנית של הרשת. גישה זו מבוססת על עקרונות המניעה של הרפואה המזרחית והשפעות מערביות מוכחות, וחותרת לבריאות שלמה המבוססת על תמהיל יסודות מדויק: טיפולים בהתאמה אישית, ייעוץ לבריאות השינה, אכילה מודעת, הגברת תנועה ודימוי עצמי. אורחי הספא מוזמנים גם ליהנות ממגוון עשיר של עיסויים, טיפולי פנים, טיפולי גוף, וטיפולי יופי בשישה חדרי טיפולים (יחידניים וזוגיים). מלבד חדרי טיפולים, המקום מציע בריכה מקורה, בריכה חיצונית הצופה לנוף הפתוח, חדר כושר מאובזר, סטודיו ליוגה עם נוף פתוח למדבר, חמאם, בר מיצים טבעיים, מרכז טיפוח לציפורניים עם בר יין ובר אלכימי המאפשר לרקוח מגוון משחות ומסכות ממרכיבים טבעיים וצמחי מרפא. בנוסף למבקרים בספא תינתן האפשרות להתנסות מגוון חוויות ותוכניות בריאות ייחודיות ומותאמות אישית, ביניהן: ניתור וניתוח דפוסי שינה ובנייה של תכנית לשינה איכותית ונכונה באמצעות מכשור מתקדם, ייעוץ ספורט ובניית תכנית אימונים מותאמת אישית בעזרת מעקב אחר דפוסי תנועה, תכניות לניקוי רעלים ועוד.


נגב וגליל יזמות, החברה היזמית שהקימה את המלון, התחילה לפני כעשור תהליך מחקר וחשיבה עם מחלקת האדריכלות של בצלאל במטרה לפענח את התכנון האופטימלי עבור חאן שחרות. על בסיס עבודה זו, הוחלט להכין מתווה לתחרות אדריכלים, עם דגשים על השתלבות בטופוגרפיה המדברית ושימור פני השטח הטבעיים, תוך שימוש מירבי בחומרים מקומיים. במכרז זכו פלסנר אדריכלים אשר הצליחו לתרגם בצורה המדויקת ביותר את המתווה שהוצג לתחרות.

המלון תוכנן על פי עקרונות התכנון הירוק, החל באופן שבו המבנים נטמעים בשטח ובהעמדה של כל יחידה במיקום האופטימלי כלפי הנוף והרכס, שימוש בחומרים מקומיים שחסך בצורך לשינוע ויצירת קירות מבודדים המתאימים לתנאי האקלים. המבנים ממוקמים בשולי המדרונות, במקומות הנמוכים ביותר האפשריים בטופוגרפיה התלולה מה שמאפשר לשמור על קווי המתאר חשופים ככל הניתן ולהשאיר את הנוף פתוח ופרוש במלואו. היחידות נחצבו לתוך ההר ומהסלע שנחצב נבנו קירות האבן, חופו הגגות והחצרות ונסללו תשתיות הדרכים. המלון נבנה על ידי צוות מקומי של יוצרים ואמנים, אנשי חומר ועשייה ומלאכת כפיים שמתמחים בבנייה מדברית, כל אחד בסוג אחר של חומר טבעי – עץ, אבן, ברזל וטיח. בחירת החומרים ושיטות העבודה במלון נבעו מאידיאולוגיה ומרצון לשמר מסורות עתיקות בנות אלפיים שנה של בנייה באבן ושימוש בחומרים ממוחזרים.

 

 

 

 

 

02/08/2021