28.03.2024
 
קלמ "שוברת שיאים" בסכיפהול

 




מאת אוריאל ישיב


חברת קלמ כנראה רשמה ב-10 ביוני בשעה 20:30 שיא גינס. היא גרמה ל-188 נוסעים, רובם המכריע ישראלים, לעבור בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם משער יציאה אחד - F2 לשער יציאה אחר D29,  מרחק של כקילומטר וחצי, במהירות שיא, לעלות למטוס עם כל הכבודה המותרת, להתמקם במושבים ולהמריא באיחור של רבע שעה בלבד!
אלא שאף נוסע לא קבל מדליה. זה היה ממש מחזה תעתועים,  או נכון יותר התגלמות של חלמאות. לבטח חוסר התחשבות.

סיפור המעשה: עם הבידוק לטיסה הופנו הנוסעים לשער F2, לתחילת עליה למטוס בשעה 20:35.
בשעה 20:15 המידע על מסך הטיסות היוצאות עדיין הפנה את הנוסעים לשער 2F שער, המרוחק כעשרים דקות הליכה מעמדות הבידוק הבטחוני. שם חיכו אנשי צוות קרקע, בדקו את חומם של הנוסעים, הגישו להם למילוי טפסי הצהרת בריאות, הטביעו חותמת על גבי הטופס והודיעו לנוסעים שכעת עליהם למהר לשער 29D - שם נמצא המטוס, וזאת ללא כל הסבר וגם ללא כל התנצלות.

אלא שהשער החדש נמצא בקצה השני של הטרמינל הארוך. כאמור מרחק של כקילומטר וחצי. אפשר היה לחשוב שכל השערים האחרים בדרך היו תפוסים על ידי מטוסים, ונוסעים למאות צבאו על השערים - אבל כלל לא. לכל אורך מסלול המירוץ הארוך היו אולי 2-3 שערים פעילים.

בשער החליפי המתינו שוב אנשי צוות קרקע של קלמ, עם מדי חום, וטפסי הצהרת בריאות. אלא שכל שנותר להם היה לבדוק אם יש חותמת על גבי הטפסים שמולאו בשער הראשון ולהאיץ בנוסעים הנושמים ונושפים להיכנס למטוס.
אגב, אף אחד לא התעניין בתוצאות בדיקות הקורונה שכולם חויבו לבצע עד 72 שעות לפני ההגעה לנמל התעופה.
מה שכן עניין את קלמ וביעילות מרשימה, הייתה דעתנו לגבי הטיסה. טופס הפנייה ("נשמח לשמוע ממך") נתקבל בדואר האלקטרוני שעה אחרי הנחיתה בנתב"ג.

אז מה היה כאן? - לאלוהי קלמ הפתרונים.

 

 

 

13/06/2021