28.03.2024
 
"סיפורה של שפחה", ספיישל רשות האוכלוסין וההגירה

 

 

מאת גדי קנר


לאחר שגם בתקופת הקורונה ילדים אמריקנים להורים ישראלים יכלו להיכנס לארץ, הנחיה חדשה של רשות האוכלוסין וההגירה מאפריל האחרון התנתה את הגעתם בדרכון ישראלי.

ובכן, ידיד המערכת מומחה התיירות יוסי פישר, המוכר לכולנו, מתאר בכאב רב את ההנחייה הפוגענית, שאין אפשרות אחרת אלא להגדירה כבזויה ונקלית: "אחי הצעיר, אזרח ישראלי החי בארה"ב, רוצה להגיע עם ילדיו לארץ כדי לבקר את אימנו בת ה-89, שמצב בריאותה אינו שפיר, אותה לא פגשו משך שנתיים. אלא שהילדים יוכלו להיכנס לארץ רק אם יאזרח אתם. מאמצי השתדלות מול הרשויות עלו בתוהו - שומרי הכניסה לישראל מתעקשים - או שהילדים יתאזרחו, או שלא יבואו".

חשבתם שקראתם הכל? ובכן, קחו משהו שלא מופיע בפרק של "סיפורה של שפחה" ולא בספר החוקים של תיאוקרטיית גלעד, אלא ממש פה, בספר התקנות הישראלי:

דרישות רישום הילדים במרשם, לצורך הבאת הילדים לישראל, דורשות הוכחת 'פרי בטן' כדלקמן:
יש להגיע עם שתי "הוכחות פרי בטן" מקוריות ומודפסות. הוכחות "פרי בטן", למי שלא בקי בגלעדית מדוברת, הינן מסמכים שנופקו על ידי בית החולים או על ידי הרופא/ה המטפל/ת החל מהשליש האחרון של ההיריון ועד הלידה.
להלן הוכחות "פרי בטן" תקינות:
o מכתב שחרור מבית החולים - מקורי וחתום על ידי רופא/ה או אח/ות בית החולים
או מכתב שחרור מהרופא/ה המיילד/ת - מקורי וחתום - חובה
o אולטרסאונד מהשליש האחרון של ההריון עם שם האם ותאריך על גבי האולטרסאונד - אופציה
o זהותון יילוד/ה עם טביעות האצבעות/הרגליים של היילוד/ה ועם פרטי הלידה על גבי הזהותון - אופציה
o הוכחות אחרות יישקלו בהתאם, בכפוף לבדיקתכם המקדימה טרם הגעתכם ולשיקול של הקונסול

ועל כך כמובן יש לברך את הברכה הנהוגה בגלעד של רשות האוכלוסין: "blessed be the fruit", ויש להשיב לברכה כמנהג הרשות: "May the Lord open".


אגב, ידיעה בנושא שהתפרסמה באתר וויינט הביאה את תגובת רשות האוכלוסין לנושא, שאין להגדירה אלא מופרכת וערלת-לב: "ישראל היא מדינת חוק, זה שהם בוחרים לא לרשום את ילדיהם לא הופך זאת לנורמה".

כולנו תקווה ותפילה שעם כינון הממשלה החדשה, תבוטל ההנחיה הדרקונית המופרכת הזאת, קופי/פייסט מספר-החוקים של צפון קוריאה, ומי שיזם והגה אותה יחפש לעצמו עבודה חדשה, רצוי אחת כזאת שבה יימנע ממנו מגע עם בני אדם, כראוי לכישוריו.

 

 

 

09/06/2021