23.04.2024
 
טוסקנה שלנו, בחרמון

 

 

מאת נגה הראל


איזה געגועים....טוסקנה... טוסקנה..טוסקנה. אפוא הימים הטובים ההם כאשר אם רק רצינו, עלינו על מטוס והגענו לטוסקנה. א ב ל, יש לנו גם כאן. "טוסקנה בחרמון". נופים כמו שווייץ, הרים נישאים, בחורף גם שלגים, עמקים ציוריים עם מטעים נושאי פרי, עם פריחת הדובדבן, כמעט כמו יפן.

אחרי הסגרים והבידודים ותודות לחיסונים הפכנו ירוקים. אולי צהובים מקנאה על אותם אלה שיוצאים מנתב"ג אל יעדי נופש כתומים ואדומים, אבל אנחנו מעדיפים את הירוק. נופש ישראלי. נטול קורונה. מה ירוק יותר מן הצפון, מהגולן, מהחרמון?

ואם חשקה נפשנו בחופשה שהיא גם נטולת ישראלים, אז גם זה אפשרי. להיות בלי ולהרגיש כאילו. כאילו חו"ל, לחוות חיים של אחרים, מראות, ריחות צבעים ואירוח הכי לבבי בכפרים הדרוזים שבגולן. החו"ל שלנו בטוסקנה, היה ב"טוסקנה שבחרמון" שבישוב הדרוזי מסעדה. אצל נדים, רעייתו אנעם וארבעת ילדיהם הצעירים, שניים תאומים, כי אירוח בצימר אצלם הוא גם אירוח ביתי ומשפחתי.

החדרים גדולים, נקיים, נוחים ונעימים ומצוידים בכל מה שצריך, כולל כמובן שצריך ג'קוזי. ארוחת הבוקר עשירה, טעימה ומיוחדת. ארוחת בוקר ישראלית כמו שאנחנו אוהבים, עם תוספות של "נגיעות" דרוזיות, מה שעושה את הארוחה גם לחוויה קולינרית דרוזית. במקום שבעה חדרי אירוח, חלקם עם מרפסות הצופות אל החרמון ושתי סוויטות משפחתיות לאירוח של עד חמישה אורחים. כל זאת במחירים נוחים של כ-500 עד 700 ש' ללילה כולל ארוחת בוקר, מחיר שהוא תמורה מלאה לחוויית האירוח ומומלץ.

לרשות האורחים ולשימושם, גם מטבח מרכזי המצויד בכל מה מטבח מודרני צריך להכיל. אבל ממש אין הכרח. בכביש הראשי של מסעדה מבחר גדול של מסעדות ובתי אוכל מכל המינים והסוגים ואפילו רק צריך לחצות את הכביש. וזה מביא אותנו ליתרון גדול נוסף. מיקום, מיקום, מיקום. אל מסעדה ניתן להגיע בכביש 99 מקרית שמונה ומגיע למרכז הישוב. על הכביש הראשי החוצה את הישוב, הבית האחרון לכיוון מג'דל שמש והחרמון נמצאת טוסנה שלנו. חמש דקות מברכת רם, ובדרך עוברים את שוק ברכת רם ובפניה שמאלה נמצא שוק יעפורי - שני שווקים צבעוניים ושוקקי חיים, המצעים מיגון גדול של מוצרים ופריטים דקורטיביים דרוזיים, בנוסף כמובן לפירות וירקות. זה במקום דיוטי פרי. להשביע את תאוות הקניות ולחזור הביתה עם מתנות.

הגולן מציע שפע אטרקציות תיירותיות, בתחומי ענין שונים. גיאוגרפיה, גיאולוגיה, היסטוריה, צמחים ובעלי חיים וכמובן, ההיבט הביטחוני, השליטה מרמת הגולן על יישובי אצבע הגליל, מהכנרת, החולה ומטולה, בין גבולות ירדן, סוריה והלבנון. קורות מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור וקרבות קשים. תל-סאקי, תל פאחר ואחרים וגם מבצר קלעת נמרוד מימי הצלבנים.

במהלך הנסיעה מגיעים לתצפיות של נוף מרהיב עין מאופק עד אופק. כשעולים מדרום הגולן עוברים דרך מצפה השלום בכפר חרוב המאפשר תצפית רחבה מערבה, מעמק הירדן ועד הגליל העליון כעל כף היד. מהר בנטל יש תצפית מרהיבה מזרחה, לעומק סוריה ורכס החרמון. נופים, נופים, נופים מכל עבר, והחרמון. כל ימות השנה, לא רק בתקופת השלגים ודווקא עם הפשרת השלגים, הנחלים שוצפים, הצמחייה פורחת בשלל צבעים, אפשר להשתתף בקטיף הדובדבנים ובימי הקיץ החמים, באוויר הצלול והקריר שבגבהים, אפשר להרגיש כמו במרומי האלפים. גלישה באתרי האינטרנט חושפת שלל אטרקציות לבילוי של מספר ימים. בלי דרכון ובלי טיסה, טוסקנה כאן, וירוקה.

 

 

 

 

 

 

02/04/2021