20.04.2024
 
ועדת הכלכלה אישרה ביטול מגבלת היעדים

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום את בקשת הממשלה לתקן את תקנות הגבלות הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה, המבקשות לבטל את מגבלת 8 היעדים שמהם ואליהם ניתן להפעיל טיסות ציבוריות. התקנות יכנסו לתוקף החל ממחר, ה-16 במרץ 2021 ועד 20 במרץ 2021. היו"ר מרגי מתח בדיון ביקורת קשה על כך שנציגויות ישראל בחו"ל אינן נגישות לאזרחים שרוצים לחזור ארצה ואמר: "מיגנו את הקונסוליות מפני מפגעים לא מפני אזרחים ישראלים. אני קורא להנגיש אותן לאזרחים שרוצים לחזור ארצה".

בפתח הדיון אמרה היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, כי מהות התיקון הוא ביטול מגבלת היעדים אליהם יוצאות ומהן מגיעות טיסות ציבוריות. היו"ר מרגי שאל מדוע הייתה הוכנסה המגבלה מלכתחילה, בדיון הקודם. עו"ד שחר השיבה כי ההערכה הייתה שיהיה פער בין הביקוש להגיע לישראל למכסה. "חשבנו שיש פער בין הביקוש למכסה, אבל ראינו שהמכסה לא מתמלאת. הקיבולת של נתב"ג היא 3,400-3,600 נוסעים ביום ונכנסו רק 1,700-1,800".

היו"ר מרגי העיר כי אולי זה בגלל שקשה היה לקבל אישור מוועדת ההיתרים. "אני חבר כנסת ואני מנסה לעזור לכמה משפחות של ישראלים עם ילדים ללא דרכון ישראלי ואין קשר עם הקונסוליות, לא בניו יורק, לא בלוס אנג'לס ולא במקומות אחרים בעולם. אני יודע שמיגנו את הקונסוליות מפני מפגעים, לא מפני אזרחים ישראלים. אני קורא להנגיש את השירות הזה לכל מי שרוצה להגיע לכאן. לא יכול להיות שאין מענה בקונסוליות ", אמר.

היו"ר מרגי אף שאל כמה ישראלים רוצים לחזור, ועו"ד שחר השיבה כי עד אתמול נרשמו 1,300 איש בכל העולם. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי אם אין ניצול של המכסה למה לא לבטל אותה.

ח"כ בועז טופורובסקי סיפר אף הוא על רופא מחוסן שנשוי לישראלית שרצתה לחזור אצה לאביה שעל ערש דווי, אך בקשתם לא אושרה פעמיים. "תנו לישראלים לחזור ארצה, לא מדובר בכמויות מטורפות", אמר. היו"ר מרגי הצטרף והוסיף: "היה נכון לבטל את המגבלה ואם הייתה התנפלות הייתם עוצרים".

מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, טלי לאופר, אמרה כי חייבים לבטל את המכסה, כי היא לא מאפשרת לתכנן ולהוציא לפועל טיסות. "החלטות מתקבלות מהרגע להרגע ומאות ואלפי המזנות מתבטלות, חייבים לקבל צפי לשבועיים, או אפילו לשבוע", אמרה.
עו"ד שחר הודעה כי מה-26 בינואר אנחנו בהגבלת יעדים מתמשכת, אך לפחות כעת הבשורה היא שהגבלת היעדים נגמרה. "אני מקווה שזה יפתור את זה שאין לוח טיסות מתוכנן", אמרה עו"ד שחר.

 

 

 

 

 

 

15/03/2021