20.04.2024
 
אושרה כניסת עד 2,000 ישראלים ביום לארץ

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ועדת הכלכלה אישרה היום את התיקון לתקנות העוסקות בהגבלות על פעילות שדות תעופה וטיסות בשל הקורונה. בהתאם לתקנות שאושרו, מספר חלונות הטיסה המרבי יהיה כזה המאפשר שמספר הנוסעים הנכנסים לא יעלה על 2,000 ביום, וכך גם מספר היוצאים. במהלך הדיון מתחו חברי הכנסת ביקורת על ניהול הכניסה לישראל, והיו"ר יעקב מרגי הבהיר בתום הישיבה כי אם לא תבוטל זכות הערעור בשדה התעופה למי שחתם במועד על הסכמה לבידוד במלונית - לא אאשר תקנות נוספות.

התיקון המרכזי, שנכנס לתוקף כבר היום, נועד להסדיר מחדש את ההגבלות על-כניסת כלי טיס לישראל ויציאתם ממנה. אחד התיקונים נוגע לביטול ההגבלה שאפשרה רק לחברות התעופה הישראליות להמריא ולנחות בארץ, כך שגם החברות האמריקניות תוכלנה לעשות זאת, בהתאם להסכמם התעופה בין ישראל לארה"ב. כמו-כן, ניו-יורק נוספה כיעד ממנו אפשר להיכנס לישראל, ושרת התחבורה, בהסכמת שרי הבריאות והחוץ, תוכל לאשר טיסות מיעדים נוספים. עוד אושר כי טיסה לא תוכל להגיע לישראל כטיסת מטען ולצאת עם נוסעים ולהפך.

עוד אושר להסמיך את שר הבריאות להורות על ביטול טיסה, אם קיומה יוצר סיכון של ממש לבריאות הציבור ולאחר התייעצות עם שרת התחבורה ושר החוץ. תוקפן של התקנות יהיה עד 10 במרס 2021 וכל עוד תקנות הגבלת הכניסה לישראל והיציאה ממנה בתוקף.

בתשובה לשאלת היו"ר מרגי אמרה היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית (רת"א), עו"ד רננה שחר, כי שרת התחבורה תוכל להוסיף טיסות נוספות גם מיעדים אחרים באופן חד-פעמי, אך כדי להוסיף יעדים נוספים באופן קבוע צריך לשנות את התקנות.

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, כי אין בעיה של צוותים אלא בעיה של קיבולת בשדה. לדבריו, אנשים מסרבים להתפנות לבידוד במלוניות ולא רוצים להפעיל כוח, לכן מנהלים משא-ומתן עם כל אחד. "הבעיה לא נגמרת בשדה, אלפים במלוניות לא מפסיקים לערער. העסק הזה בשדה לוקח בין 4 ל-6 שעות לטיסה. שכללנו את התהליך כמיטב היכולת".

היו"ר מרגי מתח ביקורת על כך שמאפשרים למי שחתם על התחייבות לבידוד במלונית לערער על כך בשדה התעופה, ואמר כי כמה סוררים בהפגנות, בהתכנסויות, בחתונות ובנתב"ג לא יכולים לתקוע מדינה שלמה. שלמון הוסיף כי אנשים מגיעים עם אישורים מזויפים, וח"כ מרגי זעם על כך ואמר: "מי שזייף שילך למעצר. אנחנו חסים על זכויות של כמה סוררים ומענישים מדינה שלמה".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי היא צריכה לקחת נשימה עמוקה כדי לא לצעוק, וכי אין לה מילים לתאר את הטרטור של סטודנטים שצריכים לצאת ללימודים. ח"כ מיכל וונש הוסיפה כי לא ייתכן שאזרחי ישראל יהפכו להיות בני ערובה של חוסר החלטה. ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי אין מדיניות ומי שמצליח להידחף למטוס מקבל אישור. הוא התפרץ מספר פעמים במהלך הדיון וזעם על חוסר הסדר בכניסה לישראל, והוסיף כי אסור לאפשר לכאוס הזה להמשיך להתקיים. ח"כ רות וסרמן לנדה אמרה כי אם הבעיות בוועדת החריגים לא יטופלו זה יצור צוואר בקבוק.

עו"ד שחר התייחסה לטענות ואמרה כי ועדת החריגים נתנה עד היום 8,000 אישורי כניסה מחו"ל לישראל וכ-7,000 מהם נכנסו. היו"ר מרגי זעם על כך ואמר כי ישנם 4,500 בקשות ביום ולא יכול להיות שאי אפשר להכניס יותר מ-600 איש ביום, במדינה שיודעת לנהל דברים גדולים יותר. ח"כ פינדרוס זעם ואמר כי ועדת החריגים לא אישרה שום דבר לאף אחד. "הדבר היחיד שיכולתם להחריג פה זה להכניס את נינט טייב ולהוציא את הישרדות, אין יותר ציני מזה", אמר ח"כ פינדרוס.

מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, אמר כי הגבלת היציאה נעשית מאחר שמי שיוצא גם חוזר. הוא הוסיף כי מיום ראשון הקרוב יפעל נתב"ג במתכונת שתאפשר כניסה של 200 איש ביום. הוא הוסיף כי אנשים לא מוכנים לעלות לאוטובוס למלונית.

בתום הדיון, כאמור, אישרה הוועדה את התקנות. היו"ר מרגי סיכם ואמר כי "לא יהיו עוד תקנות בלי שאני יודע שהסוררים ישלמו מחיר. לא יכול להיות שהרוב הדומם משלמים את המחיר. לא יהיו עוד תקנות אם לא תבוטל זכות ערעור למי שעלה למטוס וחתם שהוא הולך לבידוד במלונית. יש לנו תאי מעצר בשדה תעופה, אני מכיר אותם, מי שמסרב לצאת לבידוד במלונית שילך לשם"

 

 

 

 

 

 

24/02/2021