29.03.2024
 
אושרו תקנות המחייבות תיגבור דלפקי הרישום לטיסה

 

 

שירות חדשות תיירות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את תקנות הקורונה המאריכות עד ה-3 בפברואר 2021 את ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות. מדובר בתקנות המסדירות את פעילות שדות התעופה בתקופת הקורונה, הכוללות החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה ועוד. לאחר שבדיון הקודם דרש יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, לטפל במראות הצפיפות בנתב"ג, כעת אישרה הוועדה את בקשת הממשלה לבצע תיקונים בתקנות, שייכנסו לתוקף החל ממחר, המחייבים את חברות התעופה ורשות שדות התעופה להיערך בהתאם.

ח"כ הילה שי וזאן, שמילאה את מקומו של היו"ר, ביקשה הסברים באשר לשינוי המבוקש. היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, הסבירה כי התיקונים הובאו בהתאם לדרישת הוועדה והיו"ר מרגי בדיון הקודם. הוא הוסיפה כי העומס בנתב"ג בחודש שעבר היה בגלל שלא היו מספיק דלפקי רישום לטיסה, ולנוכח העובדה כי כיון צריכים דיילי הרישום לבצע מספר בדיקות המאריכות את התהליך. לדבריה, כעת חברות התעופה יחויבו באמת מידה מסוימת של שירות, ומנהל שדה התעופה יE5כל להפחיתה בהתאם לתנועת הנוסעים.

לפי התיקונים שאושרו, חברות התעופה יצטרכו לפתוח את דלפקי הרישום לטיסות בינלאומיות 4 שעות לפני הטיסה. למטוס עם יותר ממאתיים מושבים יפתחו לפחות 8 דלפקים, ולמטוס עם מתחת למאתיים מושבים לפחות 6 דלפקים. בטיסות פנים ארציות יפתחו 4 דלפקים לפחות ולפחות שעתיים לפני מועד ההמראה. מפעיל שדה התעופה יהיה רשאי לאשר, עד 5 שעות לפני ההמראה, פתיחה של מספר דלפקים נמוך יותר ובמועד מאוחר יותר, אם תפוסת הנוסעים בטיסה נמוכה. עוד נקבע כי מפעיל אווירי שלא יעמוד בהוראות צפוי לקנס של 5,000 שקלים.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, הזהיר כי המשמעות היא שלא ניתן יהיה לקיים את שגרת הטיסות שהייתה בדצמבר, ואמר כי הפעלת 4 דלפקים בטיסה פנים ארצית תהפוך אותה ללא רווחית ותקטין את רמת השירות לאילת. עו"ד שחר שבה והזכירה כי מנהל השדה יכול להפחית את הדרישות, בהתאם למספר הנוסעים.

ח"כ שי וזאן ביקשה לבחון אפשרות לתת לחברות התעופה הודעה מוקדמת יותר על הפחתת מספר הדלפקים, במסגרת התקנות שיובאו לוועדה בחודש הבא. היא הוסיפה כי היא בטוחה שמנהל נתב"ג יפעל בהיגיון באשר לפתיחת הדלפקים, ואמרה כי הוועדה תעקוב אחר יישום התקנות.

 

 

 

 

 

 

 

 

06/01/2021