23.04.2024
 
לשכת מארגני תיירות: מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות

 

 

 

שירות חדשות תיירות


לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל מפרסמת את עיקרי המתווה המתוכנן לכניסת תיירים ממדינות ירוקות לישראל לחבריה ועמיתיה בחו״ל. 
 
יוסי פתאל מנכ״ל הלשכה אמר כי "חוסר המעש בהכנות ופרסומם לחו״ל של התוכנית העתידית לכניסת תיירים לארץ, הינו מחדל יקר שיעלה בעשרות אלפי מקומות עבודה. לדעתנו לאחר שמרבית האוכלוסייה בארץ תחוסן עד לסוף חודש מרץ, יש לאפשר לתיירים להיכנס לישראל החל מאפריל עם הצגת אישור לחיסון או בדיקת קורונה שלילית". 
 
תנועת התיירים בארץ תהיה עפ״י מתווה שאושר ע״י הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות ונתקע על שולחנו של שר הבריאות ח״כ יולי אדלשטיין. 
המתווה לתנועת תיירים מבטיח רמת סיכון בריאותי נמוך במיוחד הן לתיירים והן לישראלים עוד לפני החיסונים. 
 
לפי הלשכה, כ-20% ממקומות העבודה בפריפריה תלויים בתיירות המאורגנת מחו״ל. לטענתה, "כדי להזרים חמצן כלכלי באפריל, יש לפרסם את המתווה עכשיו ולאפשר למארגני התיירות הנכנסת להתחיל בשיווק ישראל לאלתר בכדי שהתנועה תוכל להתחדש באפריל. לישראל יש הזדמנות פז לקמפיין תדמיתי מעולה בהיותה המדינה הראשונה בעולם שתחסן את מרבית האוכלוסייה. לא להשתמש באוצר התדמיתי הזה הינו מחדל יקר ומיותר".  
 
 
יוסי פתאל, מנכ״ל הלשכה אמר עוד: "ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בשיעור המתחסנים, ולפי הצפי, בסוף חודש מרץ מרבית האוכלוסייה תהיה מחוסנת. בנוסף, בהתאם להערכות, חידוש תנועת התיירות לישראל תתאפשר כבר בחודש אפריל. על אף חדשות מעודדות אלה, המתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות לישראל, לאחר שעברו בדיקות קורונה, שגובש בשיתוף הלשכה, משרד התיירות ומשרד הבריאות, עודנו תקוע על שולחן משרד הבריאות, ללא שאיש טורח לקדמו. יש להבין כי ארגון תיירות לישראל כרוך בהכנות רבות, כולל עם עמיתנו בחו״ל (בין 3-9 חודשים), המפעילים עלינו לחץ לדעת כיצד יוכלו תיירים להיכנס ולהתנהל בישראל ובאילו תנאים. לכן, על מנת להיערך לקראת חזרתם של התיירים לישראל, שנראית קרובה מתמיד, החלטנו להפיץ לחברינו את עיקרי המתווה הממתין לאישור. תיירים לא מביאים מהיום למחר ולנוכח הנסיבות, אין שום סיבה הנראית לעין, בגינה לא יאושר המתווה באופן מיידי ומדינת ישראל תהיה הראשונה להכריז על חידוש תנועת התיירות אליה שתציל את הפריפריה". 
 
הפרסום הינו חלק מקמפיין רחב בו פתחה הלשכה, שמטרתו, בראש ובראשונה אישור מיידי של המתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות לישראל, לאחר שעברו בדיקות קורונה, ע״י פרופ׳ גרוטו ויתר הגורמים הרלוונטיים, וקריאה למדינת ישראל לחידוש תנועת התיירות אליה שתציל את הפריפריה, לאור קצב החיסונים המסחרר של האוכלוסייה, אשר ישים את ישראל, בראש רשימת המדינות, בהן מרבית אזרחיה מחוסנים.  
 
עוד דורשים בלשכה, כי ברגע שיאושר המתווה - לאשר לישראלים לצאת למדינות ירוקות ומנגד לאשר לתיירים ממדינות ירוקות, לאחר שעברו בדיקות, להיכנס לישראל, יש להודיע במיידי כי תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לישראל החל מה-1 לאפריל בהתאם למתווה (לאור העובדה שמרבית האוכלוסייה תהיה מחוסנת עד לסוף חודש מרץ), וכי החל מה-1 באפריל - לאשר כניסת תיירים לישראל עם אישור בדיקת קורונה שלילית (ללא קשר לצבע המדינה ממנה הגיעו) באמצעות פיילוט שיוחל במהלך החודש הראשון, ובמסגרתו תידרש בדיקה 72 שעות לפני החזרה לחו״לֹ, על מנת לבחון אם אכן ישנן הדבקות במהלך הביקור. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

29/12/2020