היסטוריה באילת: חומת שדה התעופה הישן נהרסה
שירות חדשות תיירות בשנה האחרונה מאז פונה שדה התעופה מטבורה של העיר ונפתח שדה התעופה הבינלאומי החדש "רמון" בצפונה, מבצעת עיריית אילת באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) ובתכנון של מינהל ההנדסה בעירייה, עבודות תשתית לפיתוח שטח השדה כולל הכשרת שני צירי תנועה רוחביים שיחצו אותו. הדרך השנייה שתיפתח בשבועות הקרובים תהיה בין כיכר דרבן לבין רחוב שדרות התמרים והיא תחבר בין טיילת עוטף מרינה לבין מרכז העיר. במסגרת העבודות נבנו גם כאן מעגלי תנועה חדשים משני צדי הכביש והורחבו הקיימים. בדומה לכביש המקביל היוצא לרחוב חטיבת הנגב, גם כביש זה המשתרע על אורך של כ-250 מטרים, יהיה דו נתיבי דו מסלולי והוא יפותח בהמשך בדומה לכביש עוקף מערבי כולל תאורה, מסלול אופניים, ערוגות גינון, ספסלים ועוד. בהתאם לתכנון שטח שדה התעופה הישן המשתרע על כ-800 דונם, מיועד חלקו הצפוני למוקדי תעסוקה כשימוש עיקרי, חלקו המרכזי מיועד לבניית מגורים ונופש כולל בניית כ- 1,000 יחידות דיור למגורים, כ-800 חדרי מלון וכן שטחים למבני ציבור. חלקו הדרומי של השטח מיועד בשלב א' כשימוש זמני למתחם אטרקציות ובשלב ב' יפותח כחלק מלב העיר הכולל מגורים, תעסוקה ושטחי ציבור נרחבים. בשלב א' יהפוך כאמור השטח למתחם בילוי, תרבות ופנאי, הנקרא פארק הטרמינל, בשטח כולל של 150 דונם. המתחם יכלול פארק ציבורי, רשת שבילים והצללות, אטרקציות, מתחם הופעות ופסטיבלים חדשני ממכולות ממוחזרות, מרכז תרבות עירוני, מוזיאון, מתחמי לינה ועוד. מבנה הטרמינל יישמר ויוסב למרכז חדשנות עירוני.
|