19.04.2024
 
משרד הבריאות: לסגור את מתחמי המזון בנמל התעופה בן גוריון

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, החלה היום לדון בתקנות מתוקף חוק הקורונה הגדול, העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה. התקנות נועדו למצוא את האיזון שבין הפעלת הטיסות ופתיחת השמיים, לבין השמירה על בריאות הציבור וצמצום סכנת יבוא הקורונה לישראל.

התקנות, אשר נכנסו כבר לתוקף ולכנסת יש סמכות לאשר, לבטל או לשנות אותן בדיעבד, מסדירות את הפעילות בשדות התעופה נתב"ג, רמון וחיפה בתקופת הקורונה, וכוללות הוראות שיחולו על חברות התעופה, מפעילי השדות והנוסעים. הדרישות נועדו להפחית את סיכון ההידבקות בנגיף בעת השימוש בתחבורה אווירית. בין היתר מוצע לחייב את הנוסעים למסור את פרטיהם האישיים ב-24 השעות שלפני ההמראה, ולחייב את הנוסעים במסירת הצהרת בריאות. מפעיל השדה יחויב, בין היתר, להביא לידיעת הציבור מידע על ההגבלות, יישומן והעונש על הפרתן. מפעיל הטיסה יחויב בניקיון וחיטוי כלי הטיס, מדידת חום לפני הטיסה, איסור על עלייה למטוס ללא מסיכה וצמצום השירות בטיסה.

במהלך הדיון התגלעו חילוקי דעות בין נציגי הממשלה לבין חברי הכנסת ונציג רשות שדות התעופה, לאחר שסגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אודי קלינר, הודיע כי התקנות לא מאפשרות פתיחה של אזור המזון בנמל התעופה בן גוריון. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, אמר בתגובה: "זה אבסורד. במקום לפזר את האנשים על פני שטח נרחב, מצופפים את באי נמל התעופה?". ח"כ יבגני סובה הגדיר מהלך זה במילה "ביזיון". סמנכ"ל למסחר ופיתוח עסקי ברשות שדות התעופה, יורם שפירא: "מכיוון שלא ניתן יהיה לאכול במטוסים, כל הפעילויות צריכות להתבצע טרום הטיסה. אם נבטל את 3,000 המטרים של מתחם המזון, תושג המטרה ההפוכה. כמובן שאם ועדת הכלכלה תאפשר לנו לפתוח את המתחם נפעל לפי כל המגבלות, וניצור מרחק בין שולחן לשולחן".
היו"ר מרגי סיכם ואמר: "כבר ביום ראשון תתכנס הוועדה לדיון נוסף בתקנות. נפשנו חפצה בפתיחת השמיים, אולם אנחנו קשובים גם לטענות ולתיקונים המתבקשים".











19/08/2020