19.04.2024
 
איסתא רוכשת שני בתי מלון בניו יורק, בשותפות עם יזם ישראלי

 

 

 

שירות חדשות תיירות


איסתא דיווחה היום על עסקה אסטרטגית חדשה במסגרתה תחזיק החברה במחצית משני בתי מלון בניו יורק, יחד עם גל סלע, יזם ישראלי הפועל בעיר מזה 20 שנה. תמורת הרכישה תשלם איסתא כ-20 מיליון דולר ותחזיק במלונות, יחד עם גל סלע, בחלקים שווים.

עסקה זו, שהיקפה הכולל הוא 41 מיליון דולר, תושלם להערכת החברה בתוך 30 ימים, מהווה מימוש האסטרטגיה העסקית של איסתא בתחום הנדל"ן ומהווה מנוע צמיחה נוסף לקבוצה. המלון הראשון שנרכש, כולל 76 חדרים, ומצוי בשלבי סיום כשפתיחתו צפויה בתחילת הרבעון השני של 2020. המלון השני שנרכש, הממוקם במרחק קצר מהמלון הראשון, הוא מלון פעיל הכולל 68 חדרים. הקרבה בין המלונות תאפשר רווחיות תפעולית גבוהה יותר. הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של איסתא. שני בתי המלון ינוהלו על ידי חברת ניהול של גל סלע אשר מנהלת נכסים ובתי מלון נוספים בעיר. לקבוצת סלע ניסיון נדל"ני של למעלה מ-20 שנה בעיר ניו יורק.

"איסתא מתמקדת ברכישת בתי מלון ביעדים תיירותיים, שמאפשרת לנו לספק ללקוחות חווית נופש הוליסטית, משלב תכנון החופשה ועד השהות עצמה בבית המלון", אמר נבו גל, סמנכ"ל פיתוח עסקי באיסתא ליינס. רכישת בתי המלון בפאפוס לפני שנתיים היא דוגמה נפלאה המספקת הוכחה ליתרון היחסי של הסינרגיה בקבוצה, עם הגדלה משמעותית של התנועה ליעד שהפך ל-"אילת 2" לישראלים. בדומה לקבוצות התיירות המובילות בעולם, איסתא מבדלת את עצמה והופכת ממתווך בלבד לכזו המספקת ללקוחותיה ערך ייחודי על ידי שליטה בכל שרשרת הערך של שירותי התיירות."

ע"פ נתוני NYC & Company, בשנת 2018 ביקרו בניו יורק 65.1 מיליון תיירים, שנת שיא ושנה תשיעית ברציפות עם עליה במספר התיירים. ניו יורק נשארה העיר הגדולה הפופולרית ביותר בארה"ב עם הנתח הגדול ביותר של תיירים המגיעים מחוץ לארה"ב. מספר התיירים הצפוי בשנת 2019 עומד על כ-67.1 מיליון תיירים. בשנת 2018 ביקרו בניו יורק 197 אלף תיירים מישראל ובשנת 2019 צפויים כ- 205 אלף תיירים מישראל.

הפעילות המלונאית של איסתא כיום כוללת 9 בתי מלון בשיתוף עם קבוצת פתאל ביוון, קפריסין ופורטוגל (חלקם פעילים וחלקם בשלבי הקמה שונים) לצד פעילות בתי מלון בישראל, ביניהם מלון "כרמים", מלון "נפטון" אילת, מלון "פאבליקה" בהרצליה ובתי מלון שהחברה בונה בתל אביב ובאילת.







10/12/2019