24.04.2024
 
מלון מדיסון נהריה: חוויית אירוח נעימה, קרוב לבית

 

 


מאת נילי ארנועם


חופשה בארץ או בחו"ל?
המודעות המתפרסמות בעיתונות והמגיעות אלינו לטלפון באמצעות התקשורת האלקטרונית מציפות אותנו בהצעות מפתות לנופשונים בחו"ל במחירים מוזלים. כל מיני "דילים" ו"מבצעים" שקשה לסרב להם.

הבעיה היא חו"ל. בן-גוריון. לא האיש, הנתב"ג. שכל עמישראל שם והטיסות הזולות, הצפופות.
עם טרולי, עם מזוודה, מושב מובטח, עם מרווח לגליים, עם אוכל, בלי אוכל ועוד טרדות שמוציאות את החשק לחשוב על טיסה. נופש בארץ לעומת זאת נראה באמת כמו נופש. זורקים למזוודה מה שבא, מזג האויר מוכר, ביטוח נסיעות לא צריך וגם לא נהגי מוניות שעובדים על הנוסעים התמימים בחו"ל. בסופו של חשבון גם חסכון זה עושה את הנופש בארץ ליותר כדאי.

ברוח זו החלטנו ללכת על הקל והמוכר ולצאת לנופש בנהריה. לפני עידן הלאו קוסט, הצ'רטרים ו"הסנוב האם באילת כבר היית" נהריה הייתה עיר הקיט עם בתי מלון ופנסיונים רבים ואליה יצאו רוב הזוגות לירח דבש. כן, זה היה מזמן והזמן עשה את שלו וכיום לא נותרו מלונות רבים. אבל הזיכרונות... הנוסטלגיה.

נהריה נוסדה ע"י עולים מגרמניה, ייקים, בעלי מקצועות חופשיים שהרוחות הנושבות בגרמניה בטרם מלחמת העולם השניה (1934) הביאה אותם להקים ישוב של משקים זעירים שיעסקו בחקלאות. רופאים, מהנדסים, עורכי דין ואחרים. משלא הצליחו בכך, פנו לעסוק באירוח, מסעדנות ובכל הקשור בתיירות. בתקופת המנדט הבריטי היתה נהריה, שעל חוף הים, למרכז בילויים של חיילי הצבא הבריטים וגם לנופשים ישראליים.

עם השנים ירדה העיר מגדולתה כעיר קייט וכיום מבחר האפשרויות הצטמצם. קרוב לוודאי שאם
תחפשו מלון טוב ומודרני על שפת הים וקרוב לגעתון, הנחל שהינו הציר המרכזי בעיר, תבחרו במלון מדיסון. מלון בן 90 חדרים 7 קומות הממוקם ממש על הטיילת, מול חוף גלי גליל והקאנטרי קלאב, העומדים לרשות אורחי מדיסון. מה שנקרא, לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. מיקום, מיקום
מיקום. הכי טוב. לא צריך להזיז את הרכב. כל מה שצריך, בהישג היד והרגל.

יתרון נוסף למלון מדיסון, הוא האפשרות להתארח על בסיס חצי פנסיון, לא רק לינה וארוחת בוקר.
חדר האוכל אסתטי והמזנונים מציעים מבחר עשיר, המתחרה בזה של מלונות 5 כוכבים ותבשילים ומאפים מיוחדים שאינם מוכרים במלונות אחרים. כנראה שהשף בקי ברזי המטבח הערבי ומצליח לשלב ולהגיש סגנונות בישול מעורבים שהם חווייה טעימה לחיך.

המלון שפעל ברשת רימונים ישמור על המותג אך עובר לניהול רשת "אוליב", רשת של 14 מלונות בוטיק ומלונות איכותיים ברחבי הארץ אליהם יתווספו מלונות נוספים שפעלו תחת המותג "רימונים". רשת אוליב בבעלותו של עמית פורת, יחד עם המותג "רימונים" אמורה להיות בשנים הקרובות, אחת הרשתות הגדולות בארץ עם מלון בתל-אביב ומלונות בגליל, בגלבוע ,בכנרת ועוד מקומות ברחבי הארץ.
נהריה נמצאת בתנופת פיתוח. הטיילת הקיימת מובילה דרומה עד לפאתי שבי ציון ומטופחת להפליא, עם צמחיה עשירה ודשאים ירוקים. טיילת חדשה בהשקעה של 20 מליון שח נבנית לכיוון צפון ואכזיב ואמורה להיפתח במאי 2021. בתי דירות מפוארים ויוקרתיים נבנו ונבנים במערב העיר הקרוב לים, בסטנדרט בניה גבוה ביותר. חוף ים ומתקנים מתוחזקים היטב, פארקים, גינות ומתקני ספורט. מוזיאון בית ליברמן מספר את קורות יסוד המושבה ומחייה את תפארת העבר. מומלץ לבקר ולקבל ערך מוסף לחוויה.

זהו מקום נופש אידיאלי לצעירים, למשפחות ולגילאי הזהב שבילו בזמנו בנהריה את ירח הדבש. מקום עם איכות חיים המעניק חופשה מהנה, קרוב לבית.







02/10/2019