24.04.2024
 
הקורס השני של סוכני הנסיעות הסתיים בחלוקת תעודות ופרסים

 

 

מאת אוריאל ישיב

ביום חמיש האחרון (15 באוגוסט) הסתיים בטקס סיום הקורס השני של סוכני נסיעות שמופעל על ידי התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות ובחסות משרד התיירות. בוגרי הקורס - 15 במספר , שחלקם כבר עובד במשרדי נסיעות קבלו תעודות גמר. שניים מהם אף זכו בפרס לימודים מקרן שהוקמה על ידי ההתאחדות ומשפחת רוטברד לזכר הבן ארנון ז"ל שנפטר בשנה האחרונה. פרס ראשון בסך 2,000 שקלים הוענק לשני בוסיאן והפרס השני בסך 1,000 שקלים הוענק לסיגל סגל.

המארחת בטקס, בו השתתפו חברים מוועד ההתאחדות, פיני שיף סמנכ"ל בכיר במשרד התיירות, בוגרי הקורס ובני משפחת רוטברד, הייתה חני סובול, מנכ"לית ההתאחדות, שהדגישה בדברי הפתיחה את היתרונות של סוכן אנושי להשגת המיטב ברכישת שרותי תעופה ותיירות. היא ברכה את משרד התיירות על שיתוף הפעולה להעלאת הרמה המקצועית של סוכני הנסיעות. הודתה לסגל המרצים ואיחלה לבוגרים הצלחה בעתידם.

נאוה רוטברד בעלת המשרד הוותיק בנימין פלסקוב שרות נסיעות ותיירות בע"מ, שהוקם ב-1933 (!) על ידי אביה - בנימין פלסקוב, אמרה בטקס, שלמרות הטכנולוגיה המתקדמת והנגישות הגדולה של נושא הנסיעות לכל אחד, עדיין הגורם האנושי, המקצועי והמיומן נדרש ומבוקש . לא רק הקהל חוזר כלקוחות למשרדי הנסיעות אלא גם חברות התעופה "גילו" מחדש את הסוכנים. לכן, תמיכה בעידוד צעירים להצטרף למקצוע היא דרך יפה ונאותה להנציח את ארנון שהיה מקצוען בתחומו ( משפטים).

הקורס, שמתקיים בתל אביב בתדירות של פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים, הוא בן 296 שעות לימוד כולל שני ימי סיור בתל אביב ובירושלים וגם ביקור באניית שיוט, כאשר זו מזדמנת.
הנושאים הנלמדים מקיפים את כל ההיבטים של עבודת הסוכן או יועץ התיירות וניתנים על ידי אנשי הענף ואנשי מקצוע אחרים: מבנה תעשיית התיירות והנסיעות, מושגי יסוד בגיאוגרפיה, אנגלית עסקית, חוקים ותקנות בתחום התיירות והנסיעות( 8 שעות לימוד) מידענות, היבטים חשבונאיים ומנהליים, תעופה על כל סוגיה (24 שעות), כל שרותי התיירות (44 שעות), תוכנות ומערכות מחשב (100 שעות) מיומנויות שיווק והתמחויות ותיירות בישראל.
בסיום הקורס מתקיימות בחינות ונדרש גם פרויקט גמר, לרוב הכנת תיק נסיעה. כמה עבודות גמר הוצגו בטקס על ידי הבוגרים.



 

 

18/08/2019