29.03.2024
 
קבינט הדיור הממשלתי אישר לראשונה תוספת של 845 חדרי מלון לאילת במסגרת הות"ל

 

 

 

שירות חדשות תיירות


קבינט הדיור הממשלתי, בשיתוף משרד התיירות, אישר היום את התכנית שאושרה על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות, המאפשרת לרשת המלונות אסטרל להקים מלון חדש ברמה עממית (D נופש) בהיקף של 500 חדרים וכן לתת תוספת זכויות בנייה לשם הרחבת המלונות של הרשת באילת:

1. מלון אסטרל פלאמה - תוספת של 60 סוויטות.

2. מלון אסטרל ויליג' - תוספת של 40 חדרים.

3. מלון אסטרל נירוונה - תוספת של 50 יחידות אירוח.

4. מלון אסטרל נירוונה סוויטס - תוספת של 50 יחידות אירוח.

5. מלון אסטרל מאריס - תוספת של 145 חדרים.

סה"כ מדובר בזכויות בניה של 845 חדרים לעיר אילת.

845 חדרי אכסון מלונאי יתווספו לאילת במסגרת הבקשה של אסטרל, שהוגשה לוועדה לתשתיות לאומיות. כמו כן, בנוסף, קיימות זכויות ל-400 חדרים, ובסך הכל יוקמו 1,245 חדרים במהלך שש השנים הקרובות, נמסר מהרשת.

הוועדה הוקמה במטרה למסד גוף תכנון ייחודי, אשר יתמחה בקידום סטטוטורי ותכנון של תכניות מפורטות לפני ביצוע, בלוח זמנים קצר, עבור תכניות תשתית בעלות חשיבות לאומית. הקמת בית מלון של מאות חדרים או רשת בתי מלון, הוגדרה כהקמה של תשתית לאומית ותאושר באופן מהיר בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). לראשונה בהובלת משרד התיירות, מלונות הוגדרו כתשתית לאומית, ולוועדה יש סמכות לקצר הליכים בירוקרטיים ולוחות זמנים, בכל הקשור להליכי התכנון שלהם.

לפי תיקון 107 לחוק תכנון ובנייה שאושר ב־2016, נקבע כי שר התיירות רשאי להכריז על מתחם תיירות שיוגדר כראוי לתוכנית תשתית לאומית בכמה מסלולים: מיזם להקמת מלון אחד ויותר הכולל לפחות 400 יחידות אירוח במתחם אחד, שני מיזמים בפריסה אזורית או ארצית הכוללים יחד 300 יחידות אירוח, או מיזם להקמת ארבעה מלונות לפחות בפריסה אזורית או ארצית.

נוסף לאישור התוכנית בקבינט הדיור, היזמים הגישו בקשות לקבלת מענקים לפי החוק לעידוד השקעות הון. בהתאם להוראות החוק ובהתאם לנהלי המשרד, צפוי המיזם לזכות במענקים בגובה של עד 33 אחוזים מגובה ההשקעה המוכרת של היזם.

היזם אשר גבאי מוסיף: "הות"ל קיצר לנו את הזמן לפחות בחצי והפך את הפרויקט מלון הלואו קוסט שלנו לרלוונטי. מעבר לזה, האישור היום נותן תמיכה לתיירות החסך (low-cost) באילת. המלון החדש יאפשר לנו למכור חדר ב-200 ₪ ללילה, כאשר מלכתחילה הוא מותאם לתיירות חסך מבחינה תפעולית. המלון יהיה בעל טכנולוגיה מתקדמת והאפשרות היחידה למכור חדרים במחירים אטרקטיביים וזולים היא לבנות מלון מהיסוד, שיעמוד בסטנדרטים גבוהים, חדשניים ובינלאומיים". כמו כן, גבאי מבקש להבהיר כי היתר בנייה צפוי להתקבל בינואר 2020 ותחילת בנייה בפברואר 2020.







26/06/2019