19.04.2024
 
אושרו 830 חדרי מלון חדשים בצפון

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ועדת המשנה לתיירות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז הצפון, בתמיכת משרד התיירות, אישרה השבוע הקמה של 830 חדרי מלון חדשים בשלושה מתחמי תיירות ונופש - בטבריה, במושבה מגדל ובבוסתן הגליל.

 


מלון חוף סירונית בטבריה

 

תכנית המלון בן 150 חדרים ברמה A, בקו הראשון לנוף הפתוח של הכנרת, כוללת שירותי נופש וספורט ושטחי מסחר נלווים, פיתוח של טיילת טבריה, שביל "סובב כנרת", שטחי ציבור וחוף רחצה ציבורי.

מתחם חוף סירונית נמצא בחלקה הדרומי של מרכז העיר טבריה, בגבול החופים המיועדים לתכנון משמעותי ואינטנסיבי של העיר. מדרום לה מיועדים החופים לחופי רחצה נופש ופנאי. ייחודה של התכנית שהינה משלבת מלון בן 150 חדרים ברמה תיירותית גבוהה עם פיתוח שטחים נרחבים לטובת הציבור. המלון יספק לאורחיו חניה תת קרקעית, יכלול שטח פתוח רחב לשירותי נופש ופנאי בשטח בתחום ה-50 מ' מקו המים, ו-200 מ"ר מסחר תיירותי בקומת הקרקע פתוח לציבור. במקביל, התכנית מקצה שטחים לטובת הציבור, כדוגמת פיתוח טיילת טבריה המתוכננת לאורך כביש 90, שתאפשר הליכה רצופה ומוצלת, שביל לרוכבי אופניים, ומשתלבת בדופן המסחרית של המלון, כך שהציבור הרחב ייהנה מבתי קפה, הסעדה ומסחר תיירותי. התכנית כוללת גם את שביל "סובב כנרת" ומאפשרת לציבור ללכת בשביל נופי ברוחב 3.5 מ' בצמוד לקו המים על שובר הגלים ולאורך חוף הרחצה. התכנית מכילה שטחים ציבוריים פתוחים מצפונה ומדרומה ומאפשרת את טיפוחם. תרומה משמעותית של התכנית הינה בהקצאת שטח ביעוד תיירות לטובת חוף רחצה ציבורי ויצירת רצף עם החוף הציבורי הקיים מדרום לתכנית.

היזם: חוף סירונית בע"מ ועיריית טבריה

המתכנן: גרינטל אדריכלים

 


מלון במושבה מגדל, מתחם בריכת עין נון

התכנית מאשרת את הבינוי באזור בריכת עין נון שבמגדל להקמת מלון בעל שלושה מתחמי מלונאות ובהם 460 חדרים. המלון שייבנה במתחם שבין מעיין עין נון לבין כביש 90, יהיה בן שלושה מתחמי מלונאות ברמה תיירותית גבוהה, עם שטחי מסחר, חניון תת-קרקעי ופיתוח שטחי ציבור נרחבים.

מתחם בריכת עין נון נמצא בחלקה הדרומי של מגדל, עין נון הינו מעין הנובע כל השנה והוא אחד המעיינות הגדולים בקרבת הכנרת. בימים אלו מבוצעות באתר המעיין עבודות שיקום ופיתוח, שהן פרי יוזמה שחברו אליה המועצה המקומית מגדל, החברה הממשלתית לתיירות, קק"ל, רשות ניקוז ונחלים כינרת, המשרד להגנת הסביבה והקרן לשטחים פתוחים. העבודות המתוכננות באתר כוללות שיקום המעיין הבריכות וערוץ הנחל, הקמת שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, E9צירה של שטחים לשהיית קהל, כולל שטחי דשא והצללה, שטחי פיקניק, אמפיתיאטרון, אזור ללינת לילה, חניות ומבנה שירותים. מתחם המלונאות והמסחר החדש ישלים וישתלב בפיתוח הנופי של המעיין ויהווה תוספת משמעותית ונחוצה לקיבולת המלונאית באזור הכינרת.

יזם: אבי פדלון, נכסים והשקעות בע"מ.

מתכנן: אבשלומוב אדריכלים ובינוי ערים בע"מ.

 


מתחם תיירות חדש בבוסתן הגליל שבגליל המערבי

התכנית שאושרה להפקדה כוללת מלון בן 220 חדרים, מתחם אזורי לספורט ולנופש, ושטח ציבורי פתוח, בצמוד לגן הבהאג'י עם נגישות מידית לקו המטרונית שיחבר את דרום חיפה עם נהריה

מתחם בוסתן הגליל, נמצא בצמוד לגן הבהאג'י הממוקם מצפון לעכו, ונמצא בשטח הת??חום בין בוסתן הגליל ממערב, וכביש 4 ממזרח. ייחודה של התכנית שהינה משלבת מלון בן 220 חדרים ברמה תיירותית גבוהה, עם פיתוח שטחי ציבור לטובת מבקריו הרבים של הגן הבהאג'י. המלון יציע מרכז כנסים ואירוח, ויהיה מוקד נוח ליציאת לטיולים באזור כולו.

התכנית מציעה שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים שישתלבו בתכנית "חזית הים" המקודמת לגליל המערבי, כך שאורחי המלון יוכלו ליהנות מהליכה רציפה ממתחם המלון ולאורך החוף. המלון סמוך גם לעכו ותהיה ממנו גישה נוחה לאתרי התיירות והמסעדות שיש לעיר להציע.

התכנית מציעה מבנים לפעילות ספורט, אשר יהיו לרווחת תושבי האזור וישמשו גם את באי מתחם המלונאות. המרכז יכלול בריכות שחיה פתוחות וכן את כל השירותים הנלווים כגון: מלתחות, חדרי חוגים, משרדים, חדרי מכונות, מזנון, מסעדה וחנות לצרכי ספורט ובריאות.

היזמים של תכנית בוסתן הגליל הם אגודה שיתופית בוסתן הגליל, והמועצה האזורית מטה אשר בתמיכת משרד התיירות.

מתכנן: דני רז.

 







1501/2019