29.03.2024
 
בית המשפט המחוזי הקפיא מכרז של משרד החקלאות להשתלמות העובדים באילת

 

 

 

מאת גיורא נוימן


בית המשפט המחוזי (מחוז מרכז) הוציא צו זמני להקפאת מכרז של משרד החלקאות להשתלמות עובדים באילת עד לבירור הטענות כי המכרז היה תפור למידותיו של מלון פתאל סאנרייז. בעתירה, שהגיש מלון קלאב הוטל אילת, נטען כי ההליך המכרזי שנערך על ידי משרד החקלאות היה פגום מיסודו, לא היה שוויוני ואף לא תחרותי, באופן אשר פגע בקלאב הוטל ובמלונות אחרים וכן פגע גם בקופה הציבורית ובעובדי משרד החקלאות עצמם.
לפי הנחיות החשב הכללי, בחירת מלון להשתלמות עובדי מדינה אמורה להתקיים בהליך מעין מכרזי (המכונה "הליך תיחור") שבו יתחרו מספר סוכנים. לטענת קלאב הוטל, למרות רמתו הגבוהה, אשר מאז שדרוגו לפני שנתיים הוא מארח כנסים, השתלמויות ונופש של אלפי עובדים בחברות ובגופים הגדולים במשק (בהם גם מערכת בתי המשפט), משרד החקלאות לא איפשר לסוכנים להציע אותו כמו גם לא מלונות נוספים.
לדברי העתירה, בשלב הראשון בהליך התיחור השתתף רק מלון פתאל סאנרייז, בניגוד להוראות המחייבות השתתפות של לפחות שלושה מלונות. כאשר פנה קלאב הוטל למשרד החקלאות בתלונה וציין כי ההליך פגום וכי לפתאל סאנרייז אין די חדרים לעמוד בתנאי המכרז, הקטין המשרד את מספר החדרים הדרושים לו כך שיתאים דווקא לסאנרייז. בנוסף, צירף המשרד למכרז עוד שני מלונות, האחד שאינו זמין במועד הנדרש להשתלמות, בחודש מרס, והשני מלון אחר מרשת פתאל שאינו מתחרה בסאנרייז.
השתלשלות האירועים המתוארת שכנעה את המלון העותר כי המכרז נתפר באופן גס כך שיזכה בו המלון המסויים מרשת פתאל.
השופט צבי דותן הורה למשרד החקלאות להקפיא את המכרז עד לדיון לבירור הטענות לגופן.

למסמכי העתירה ולהחלטת בית המשפט לחצו כאן.






 

14/01/2019