29.03.2024
 
לשכת מארגני תיירות עתרה נגד נוהל חדש לבקשת אשרה קבוצתית לתיירים

 

 

 

שירות חדשות תיירות


לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל הגישה אתמול לבית המשפט העליון בירושלים בקשה להוצאת צו על תנאי כנגד רשות ההגירה ומשרד הפנים, למניעת כניסת נוהל חדש לאשרות כניסה לישראל לתיירים בקבוצות. בית המשפט קצב למדינה שבעה ימים למתן תשובה לבקשה.

הנוהל החדש גובש גם בגלל ביקורת נוקבת שהושמעה בבתי משפט בהליכים שונים כנגד רשות ההגירה לאור מדיניותה לגבות ערבויות וקנסות בסכומים המגיעים עד מאות אלפי שקלים ממארגן תיירות לישראל עבור תיירים שלא יוצאים את הארץ בדיוק בתאריך המופיע על האשרה.

מארגני התיירות מגישים לרשות ההגירה מראש את רשימת התיירים וכל הפרטים כפי שדורשת הרשות.
לאחר בדיקת הרשות באמצעות הצוותים המקצועיים ומאגרי מידע הזמינים עבורה בלבד, דורשת הרשות מסוכן הנסיעות לשאת באחריות כספית במקרים שתייר נושר מהקבוצה.
נושר עפ"י הגדרת הרשות הוא כל תייר המאחר לצאת. כך יוצא שגם תייר היוצא 8 ימים לאחר המועד הקבוע באשרה, מוגדר אוטומטית כנושר והרשות תובעת מסוכן הנסיעות לשלם קנסות בסך עשרות ומאות אלפי שקלים אף שלא נגרם כל נזק והתייר יצא באיחור קצר בלבד.

מהות תהליך הבדיקה באמצעות אשרה קבוצתית או אשרת תייר בודד שלא באמצעות מארגן תיירות לישראל, אינה שונה ותוצאותיה צריכות להיות זהות ולכן אין מקום לתבוע מסוכן הנסיעות קנס כספי עבור תיייר נושר אשר נבדק ואושר ע"י רשות ההגירה.

הקנסות כאמור מגיעים לעיתים למאות אלפי שקלים עבור כמות נושרים הנופלת מאחוז אחד מסה"כ תנועת התיירים המגיעים לישראל באמצעות סוכן הנסיעות.

יוסי פתאל מנכ"ל הלשכה מסר: "המדינה צריכה לאשר או לא כניסת תיירים לישראל ולא לדרוש מסוכן הנסיעות לשאת באחריות כספית עבור החלטות מקצועיות של רשות האוכלוסין וההגירה. הגדרת נושר לצורך גביית קנס מסוכן הנסיעות, גם אם יצא מהארץ בשבוע איחור ולא נגרם כל נזק, מנותקת מכל היגיון ושרירותית. כאשר תייר נושר לאחר שקיבל ויזה באחת מלשכות רשות ההגירה, לא עולה על דעתה של הרשות אפילו לנזוף בעובדיה ואילו בבקשה המגיעה דרך חברי הלשכה, רשות ההגירה תובעת קנסות כספיים חסרי תקדים. אנו מכירים בחשיבות השמירה על גבולות המדינה ואיננו מתערבים בשיקול הדעת של המדינה אולם מהרגע שהמדינה מקבלת את ההחלטה באמצעות נתונים וכלים, הזמינים רק לה לאשר כניסתו של תייר, אין זה סביר שתעביר את האחריות לכתפיו ועל חשבונם של חברי לשכת מארגני תיירות לישראל".










01/01/2019