16.04.2024
 
האחים נקש זכו במכרז המלון בחאן אל עמדאן בעכו

 

 

 

שירות חדשות תיירות



במכרז להקמת מלון בחאן אל-עמדאן במבנה עתיק בעכו העתיקה זכתה רשת המלונות אורכידאה בבעלות האחים נקש. המלון יכלול לפחות 50 חדרים וישתרע על שטח של כ-5,500 מ"ר. הבניה תהיה כפופה לשימור העתיקות בשטח ותשתלב בנוף המקומי. 
שר התיירות יריב לוין: ״מדובר בהבעת אמון ענקית בעכו כעיר תיירות ובמהלך שישדרג מאוד את אזור העיר העתיקה וייתן פתרונות לינה מצוינים. אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק בפרויקט ובמיוחד לראש העיר, שמעון לנקרי, אשר בעבודה משותפת הביא לתוצאה הנהדרת הזאת".

יובל פורת, מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת: "מדובר בפרויקט משמעותי מאוד לעכו העתיקה, שיוסיף לפחות 50 חדרי לינה בעיר העתיקה עצמה, ישדרג את אזור הנמל ויצטרף להשקעות בתחום התשתיות שמשקיע משרד התיירות בעכו העתיקה. העובדה שהחברה הזוכה הינה בעלת ניסיון ומוניטין בפרויקטים מסוג זה, מעודדת ותאפשר לכל הגורמים לשתף פעולה ולהוציא את מיזם בניית המלון והפרויקטים הנלווים מהכוח אל הפועל".

השטח המדובר, יימסר לזוכה על פי תנאי המכרז, כולל מבנה היסטורי ששימש בעבר כחמאם ויופעל עם פתיחת בית המלון. כמו כן, במסגרת הבנייה תיבנה חזית מבנה שפונה למרינה וחזית נוספת לכיוון כיכר הדייגים. ההשקעה של היזם צפויה להסתכם בעשרות מיליוני שקלים. פרויקט זה משתלב בשורה ארוכה של פעולות שיזם והשקיע משרד התיירות בעיר, כמו שיקום והפיכת מזח המרינה לטיילת, שביל נפוליאון וכן שיפוץ ושימור אולמות האבירים, המבוצעות על ידי החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת.

קצת על האתר: חאן אל-עמדאן, או "חאן העמודים" בתרגום מערבית, נמצא בצמוד לנמל עכו ומספק נקודת צפייה מיוחדת במינה על מגדל השעון. הוא נחשב לחאן הגדול ביותר בישראל והשמור מבין כולם. החאן הוקם בשנת 1784, בתקופת שלטונו של אחמד אל ג'זאר, השליט הגדול שהקים בעכו לא מעט מבנים ציבוריים בתקופה העות'מאנית, לרבות גן הבוסתן ששופץ אף הוא על ידי משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת.
במקום שכן לפני הקמת החאן בית המכס של השלטון הצלבני. כאשר החליט אל ג'זאר להקים כאן את החאן הוא שם דגש אישי ומיוחד על תכנונו. החאן כולל שתי קומות שבמרכזן חצר. הקומות בנויות מאכסדראות בעלות 40 עמודים שהובאו לכאן מקיסריה ועשויים מאבני גרניט .מעבר לאכסדראות, שהן למעשה מרפסות הליכה, קיימים חדרים שונים, כאשר בקומה הראשונה הוקדשו החדרים לפעילות מסחרית ועסקית ואילו בקומה השנייה פעל בית הארחה לסוחרים ועוברי אורח שהגיעו לעכו.







31/12/2018