טייסים יעברו הדרכה להתמודדות עם תקלות במערכת הטיס האוטומטי
שירות חדשות תיירות
ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראש הישיבות בתקנות ואישר אותן, אמר כי האוטומציה מנוונת אותנו, כמו שנהגים רבים מרגישים בעקבות שימוש באפליקציית ניווט בנהיגה. הוא הוסיף כי להערכתו בעיות דומות יתגלו בעתיד ככל שיגבר השימוש בנהיגה אוטונומית. נציג רשות התעופה האזרחית, עו"ד אבישי פדהצור, הסביר את בקשת התיקון התקנות הנוגעות לשליטה בכלי טיס. לדבריו, בשנים האחרונות התברר כי האוטומציה של כלי הטיס פוגעת ביכולת לתפעל אותם כשהיא מפסיקה את פעולתה פתאום. הוא ציין כי מקרה כזה התרחש בתאונה של מטוס אייר פראנס בטיסה 447 מברזיל, כאשר במהלך הטיסה הפסיק הטיס האוטומטי לפעול והטייסים לא ידעו איך להתמודד עם הסיטואציה. "הטיס הצעיר איבד יכולת התמצאות וכשהקברניט נכנס מחדר המנוחה הוא שאל 'מה לכל הרוחות אתם עושים?', והמטוס התרסק רק בגלל בלבול בהטסתו ואז הבינו בארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO) שהפסקת הטיס האוטומטי הכניסה את המטוס לתעוקה. התיקון נועד לקבוע הדרכת טייסים להימנע ממצבי טיסה חריגים והדרכה כיצד להיחלץ מהם, זה מציל חיים", אמר עו"ד פדהצור. כאמור הוועדה אישרה את התיקון לתקנות והתיקון בדבר הדרכות הטייסים יכנס לתוקפו ב-3 במרץ 2019.
25/12/2018
|