27.04.2024
 
אירופלוט חוגגת שמונה שנות פעילות בישראל

 

 

מאת גיורא נוימן

 

חברת התעופה הרוסית אירופלוט חגגה השבוע שמונה שנים לפעילותה בישראל, ואת נתוני הקו המשגשג שלה לתל-אביב, העמוס ביותר מכל קוויה הבינלאומיים. ב-11 החודשים הראשונים של השנה טסו באמצעותה 817 אלף נוסעים, ועד סוף בשנה צפוי מספרם להסתכם בכ-900 אלף. את תל-אביב מקדימים מבחינת היקף תנועת הנוסעים רק שלושה נתיבים פנים ארציים ברוסיה: הקו בין מוסקבה לסנט פטרסבורג והקווים ממוסבה לסוצ'י ולסימפרופול.

החברה מפעילה חמש טיסות יומיות בין תל-אביב מוסקבה, שתי טיסות יומיות בין תל אביב לסנט פטרסבורג וכן שתי טיסות שבועיות (באמצעות החברה הבת רוסייה - Russiya) לעיר רוסטוב. בנוסף, מפעילה אירופלוט טיסות עונתיות לעובדה שמגדילות אף מעבר לכך את מספר הנוסעים הכולל בקווים לישראל וממנה.

צי המטוסים של אירופלוט הוא מהצעירים בעולם ומונה 250 מטוסים בגיל ממוצע של 4.2 שנים. בטיסות לתל-אביב היא מפעילה מטוס בואינג חדשי מדגם 777-300 ומטוסי איירבס מדגמי 319/320/321.

נתח משמעותי מהתנועה מתל אביב למוסקבה הוא של נוסעים ליעדי המשך. הבולטים שבהם: ניו-יורק, בנגקוק, דלהי, טוקיו ושנגחאי. בסך הכל מציעה החברה טיסות המשך יומיות ממוסקבה ל-152 יעדים בעולם - יעדי פנים ויעדים בינלאומיים ב-55 מדינות.

בישראל מיוצגת אירופלוט על ידי חברת אופן-סקיי. אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי, ששכנע לפני שמונה שנים את החברה הרוסית לפתוח קו לישראל, בירך על פעילותה המוצלחת בארץ. "הציבור הישראלי טס איתנו לכל רחבי העולם ואחוזי התפוסה בכל טיסותינו גבוהים במיוחד, לאורך כל השנה. איירופלוט מציעה שירות ארוחות מלא, כולל הושבה וכבודה, נוחות ללא פשרות ומערכות בידור מתקדמות, כשגולת הכותרת בקו הוא מטוס ה-777-300 המתקדם. בזכות התדירות הגבוהה בקווים לישראל וטיסות ההמשך הרבות אנו מטיסים בשנים האחרונות מיליוני נוסעים ישראלים שטסים במחירים תחרותיים במיוחד, וזאת מבלי להתפשר על רמת השירות והנוחות".






12/12/2018