28.03.2024
 
יאט"א: לקראת הסכם חדש עם סוכני הנסיעות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

במסגרת הועידה השנתית של ארגון חברות התעופה העולמי יאט"א שהתקיימה השבוע בג'נבה, הוחלט על הקמת צוות משימה מיוחד ובו שלושה נציגים מבין ארגוני סוכני הנסיעות בעולם, שלושה נציגים מחברות התעופה ובהשתתפות יאט"א - לצורך ניסוח הסכם חדש עם סוכני הנסיעות. 

בין שלושת הנציגים מצד סוכני הנסיעות בעולם גם יוסי פתאל מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, המשמש גם כסגן הנשיא הארגון העולמי של ארגון סוכני הנסיעות UFTAA.

פתאל אמר כי "ההסכם הנוכחי בין סוכני הנסיעות לחברות התעופה, הוא בן עשרות שנים ונכתב בעידן שלפני האינטרנט, כאשר סוכני הנסיעות היו נציגים ושליחים של חברות התעופה בלבד. לפי אותו הסכם, התקף עד היום, יכלו חברות התעופה לשלול את רישיונו של הסוכן אם היה נותן הנחה ללקוחות לדוגמא.
הזמנים השתנו וחברות התעופה הפכו למתחרות ישירות של סוכני הנסיעות, שבינתיים מצידם הפכו לעסקים עצמיים, ועדיין תלויים בהנחיות כלכליות משותפות של חברות התעופה באמצעות הסכמי יאט"א
. בארגון חברות התעופה מתרחשת מהפכה של ממש בתחומי ההפצה והניהול הכספי מול הסוכנים, ולכן מתבקש גם שינוי ועדכון של ההסכם ההיסטורי שגם מסיבות משפטיות נמנעו מלגעת בו" סיכם פתאל. 

היעד הוא הגשת הצעה מצד הצוות המיוחד לוועידה השנתית הבאה של ארגון יאט"א. 

 

 

 

 

01/11/2018