29.03.2024
 
סקר טרווליסט: עדיפות לחופשה אורבנית באירופה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

חברות הלואו קוסט וירידת מחירי הטיסה השנים האחרונות, שינו את הרגלי החופשות של הישראלים . מחופשת קיץ אחת ארוכה, ישראלים רבים כיום מנצלים את התחרות בין חבורת התעופה ואת ההיצע הרחב, משווים מחירים ויוצאים לגיחות קצרות בחו"ל מספר פעמים בשנה.

חברת טרווליסט, אתר השוואת המחירים בתיירות, בדקה והשוותה את הרגלי החופשה של הישראלים בחורף /קיץ וכן אתהיעדים ומשך החופשולת בעונות אלה.

תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט: "הנתונים שלנו מראים זמן החופשה הממוצע של ישראלים בקיץ לעומת החורף - ארוך יותר בכ-15%, כאשר משך זמן החופשה הממוצע בקיץ, עומד על 9.6 ימים לעומת החורף שעומד על 8.2 ימים בממוצע. זאת למרות שכרטיס טיסה בקיץ יעלה בממוצע כ-15% יותר מאשר בחורף, כך שמחיר עסקת טיסה ממוצע בקיץ יעמוד על 501 דולר לעומת החורף, אז יעמוד מחיר ממוצע על 426 דולר. בסקר שערכנו לקראת עונת החורף בחנו את העדפות הישראלים כלפי חופשות חורף" ( הסקר נערך באמצעות מכון רושניק, אוקטובר 2018).

נתוני הסקר מראים:

מעדיפים לנפוש בחורף בחו"ל עם עדיפות לאירופה

הסקר, שנערך כאמור בקרב 500 נסקרים, מראה כי מרביתם ( 51% ) מעדיפים לפוש בחורף בעיקר ביעדים אירופאים, לעומת 10% שהעדיפו יעדים ארוכי טווח כמו ניו יורק ותאילנד. לעומת זאת רק 2% מהנסקרים העדיפו חופשת חורף בארץ.

 

לונדון ושוויץ מובילות בהעדפה

באופן מעט מפתיע שווייץ חולקת בהתאמה עם לונדון (ההעדפה הקבועה של הישראלים באירופה) את המקום הראשון בו ישראלים יעדיפו לנפוש בחורף, ככל הנראה בשל חופשות הסקי המגוונות שהמדינה מציעה. במקום השני ניצבת ארץ המגף, איטליה, יעד חביב מאוד על הישראלים, השומרת על יציבות עם 6%, כאשר פראג בירת צ'כיה, במקום השלישי ומיד אחריה פריז, ברצלונה, יוון ורומניה - חולקות יחדיו את המקום הרביעי.

 

חופשה אורבנית? בטן -גב? שופינג? או אקסטרים?

איזה סוג חופשה אוהבים הישראלים? הנתונים מראים כי שליש מהישראלים מעדיפים חופשה אורבנית (כ33%) . עוד מאפיין של קבוצה זו הוא שמרביתם הינם בעלי הכנסה גבוהה מעל הממוצע.

במקום השני - 17% מעדיפים לטוס בשביל השופינג.

במקום השלישי - למרות מזג האוויר החורפי, הישראלים (15%) כן מעדיפים חופשה בטבע. שגם נמצאה כמועדפת ביותר על הגרושים (16%) ועל אנשים בגילאי 50+ (44%).

במקום הרביעי - חופשות בטן גב ביעדים רחוקים. 13% מכלל הישראלים לא יוותרו על חופשת בטן גב ביעד רחוק, כאשר ניתן לראות שהעדפה זו מועדפת על ידי נסקרים שהעידו על עצמם כבעלי הכנסה נמוכה מהממוצע.

12% סימנו את חופשת הסקי/האקסטרים כפעילות המועדפת עליהם בחורף.

 

ומה מעדיפים הגברים?

באופן ברור נמצא כי גברים יעדיפו חופשות אקסטרים/סקי (63%) ונשים יעדיפו "לחרוש את העיר" ולעשות שופינג (64%).

 

מי הכי משפחתי ומי מעדיף רומנטיקה?

לפי הסקר, נסקרים מאזור ירושלים "זוגיים" במיוחד שכן 16% מהם יעדיפו לפוש עם בן הזוג, לעומת 8% שיעדיפו לצאת לחופשה עם החברים.

בפילוח של מגזרי האוכלוסיה נמצא כי : אלה שהעידו על עצמם כחרדים העדיפו חופשה זוגית (12%) על פני משפחתית (5%). לעומתם נסקרים מהמגזר הדתי העדיפו חופשה של כל המשפחה יחד (23%) לעומת חופשה זוגית (11%).

 

האם קיימים הבדלים בהעדפות בין המגזרים השונים?

בהעדפות לסוג החופשה נרשם פילוח מעניין:

מרבית החילונים (54%) יעדיפו לבלות בחופשה אורבנית לעומת מיעוט חרדי (6%). ניתן להסביר נתונים אלה בכך שמרכיב עיקרי בחופשה אורבנית הינו ההנאה משפע המסעדות המקומיות והקולינריה - דבר שמקשה על שומרי הכשרות.

החרדים מסתמנים כבעלי תעוזה שכן במקום הראשון ( 17% ) העדיפו חופשה בשלג ואילו 17% מהנסקרים שהגדירו עצמם כדתיים, העדיפו חופשת בטן גב ביעד רחוק.

 

לבד או ביחד ?

לשאלה "עם מי תעדיף לטוס?" יותר ממחצית הנסקרים (52%) השיבו שייקחו איתם את בן הזוג ! יחד עם זאת רבים לא מוכנים לוותר על המשפחה כאשר 20% השיבו שיעדיפו לטוס לנופש עם כל המשפחה ביחד. 17% ענו כי יטוסו עם החברים ורק 6% מעדיפים "לנקות את הראש" ולנפוש לבד.

 

 

 

25/10/2018