19.04.2024
 
היינאן חנכה את קו תל אביב גואנגז′ו

 

 

מאת גיורא נוימן

חברת התעופה הסינית הייינאן איירליינס חנכה הבוקר את טיסת הבכורה מגואנגז'ו לנתב"ג. זהו היעד השלישי בסין ממנו ואליו יוצאות טיסותיה לישראל.

היינאן, חברת התעופה הסינית היחידה הטסה לישראל, החלה לפעול בארץ באפריל 2016, כשחנכה את הקו מבייג'ינג. לפני שנה בדיוק, באוגוסט 2017, פתחה את הקו משנחאי. וכך, בתוך פחות משנתיים וחצי גדלה תדירות טיסותיה השבועיות לנתב"ג לעשר במספר, כולן במטוסי 787 דרימליינר.

סגן יו"ר היינאן, צ'ן מינג, שהגיע בטיסת הבכורה, מסר כי החברה שוקלת לפתוח עוד השנה קו רביעי, משנז'ן. לדבריו, החברה רואה בישראל יעד חשוב בעל פוטנציאל רב לתיירות ועסקים, בהיות ישראל כהגדרתו "עמק הסיליקון של המזרח התיכון".

סמנכ"ל החברה בישראל, יונתן בנטל, אמר כי פריסת יעדי היינאן אמורה לספק פתרונות תעופה בין נתב"ג לרוב מרכזי סין הגדולה, מבייג'ינג בצפון ועד סמוך להונג קונג בדרום.

מנהל תחנת המטענים של היינאן בנתב"ג, אריק קריכלי, הוסיף כי גואנגז'ו היא מרכז תעשייתי חשוב, במיוחד של ענף הטקסטיל, וכי לקראת תקופת החגים הוא צופה ביקוש ער לקיבולת המטען בטיסות הנכנסות, 25 טונות בכל טיסה. כבר בטיסה הראשונה נוצלה רוב הקיבולת.

טיסת הבכורה התקבלה בנתב"ג בטקס חגיגי, בהשתתפות שרי התחבורה והתיירות, ישראל כץ ויריב לוין. הראשון חזר והתגאה כהרגלו במדיניות השמיים הפתוחים אותה הנהיג, והשני, גם הוא כהרגלו, הפליג על כנפי החזון לפיו סין תהפוך למדינת מקור מרכזית של תיירות לישראל. שלא כהרגלם, שני היריבים הפוליטיים המרים לשעבר החליפו מחמאות הדדיות על פעילותם.

מחיר הטיסה הלוך ושוב לגואנגז'ו - החל מ-620 דולר. משך הטיסה כעשר שעות.

את שירותי הקרקע בנתב"ג להיינאן מספקת חברת QAS, ואת שירותי הקרגו חברת סוויספורט.

 

 

 

 

 

02/08/2018