29.03.2024
 
"אל על תחשוף את מרכיב הרווח שלי כקמעונאית"

 

 

בעקבות הידיעות בתקשורת על השינויים שמתכננת אל על לערוך בתכנית הנוסע המתמיד שלה, להלן מכתבה של סוכנת נסיעות (פרטים שמורים במערכת), העוסק בבעיה מהותית בשינויים הללו:

קראתי את פרטי תכנית הנוסע המתמיד החדשה של אל על. מועדון הנוסע המתמיד של אל על יצר שם שיטת צבירה חדשה. נקודה על כל כך וכך דולרים שהשקיע הנוסע בכרטיס. רק שסעיף אחד הותיר אותי נדהמת - הסעיף הקובע שהנקודות יוענקו לא כלפי מרחק טיסה או מחלקה, אלא כלפי המחיר - אבל לא כולל עמלת הסוכן.

כאן אני מבקשת להזכיר למי שטרם הפנים, שבקרוב אל על עומדת לבטל את העמלות ולעבור לשיטת נטו. כל אחד ירוויח כראות-עיניו ויקבע את המחיר לצרכן על פי שיקוליו. הצרכן הוא זה שיחליט אם לקנות ממני או ללכת לסוכן אחר. כסוכנת שמכרה הרבה אל על כל חייה ציפיתי שאל על תאפשר לי להיכנס למהלך כזה מבלי להטיל עלי קשיים נוספים. בשיטה החדשה של אל על יכול הלקוח שלי להבין לבד מה מרכיב הרווח שלי בכרטיס הטיסה שאני מוכרת לו. ייקח את כמות נקודות הנוסע המתמיד שקיבל עבור כרטיס ויבין מכך כמה אני שילמתי לאל על ובכמה חייבתי אותו. אל על המציאה מחדש את עולם המסחר הישראלי. היא הולכת לחשוף ללקוח את מרכיב הרווח שלי כקמעונאית.

מדובר במשהו שאינו קיים בשום מקום. האם כאשר לקוח  קונה חולצה או טלוויזיה הוא יודע כמה המוכר משלם עבורם לספק שלו? לכולם ברור שזה אינו מידע שצריך לעניין אותו. בעל העסק מנהל את עסקיו ונושא באחריות להחלטות שלו. כסוכנת  הרווח שלי הוא מידע מסחרי שלי ושלי בלבד. אם המחיר שאני מציעה ללקוח אינו נראה לו, זכותו כצרכן להמשיך ללכת הלאה. אבל אין  לאל על  זכות לתת ללקוח שלי מידע שיאפשר לו להתמקח איתי סביב נושא זה.
התכנית החדשה של הנוסע המתמיד של אל על מעמידה אותי במצב בו אצטרך לבחור בין מכירת מוצר אל על וחשיפת מבנה הרווח שלי עבורו או הצעה ללקוח  של חברות תעופה המכבדות אותי ואינן חושפות את המידע הזה.


בברכה,

סוכנת נסיעות








02/08/2018