13.12.2017
 
WeSki: סטארט-אפ תיירותי חדש ומבטיח

 

 

מאת גדי קנר

 

מיזם תיירותי-טכנולוגי חדש בשם WeSki מבקש, לפי דברי יוזמיו, "לעשות מהפכה בשוק החופשות הסקי בארץ ובעולם, בדומה לשינוי ש-booking עשתה לתחום המלונות". המיזם הושק בתחילת אוקטובר בלונדון ומאפשר לחובבי סקי לתפור עבור עצמם חופשות מותאמות אישית, הזולות, לפי דברי החברה, בממוצע בכ-20 אחוזים מחבילות דומות אצל סוכני נסיעות.

על פי נתוני WeSki, בישראל כ-50 אלף גולשי סקי וסנובורד בשנה. כ-70 אחוזים מגולשי הסקי מזמינים את החופשה שלהם לפחות שלושה חודשים לפני היציאה. היעדים הפופלאריים ביותר בקרב הישראלים הם צרפת, איטליה, אוסטריה או בולגריה. 75 אחוזים מהגולשים הם גברים ורק כ-25 אחוזים הינם נשים. כ-60 אחוז מהגולשים מעדיפים וסקי וכ-40 אחוז מעדיפים לגלוש על סנובורד. 35 אחוזים מהגולשים מגיעים עם ציוד גלישה מהבית ו-55 אחוזים הנותרים מעדיפים לשכור אותו באתר הסקי. שוק חבילות הסקי מהווה כ-66 אחוזים מכלל העסקאות. 40 אחוזים צפויים לחזור לאותו אתר נופש בו בילו בעונה הקודמת. על פי נתוני WeSki הנתונים החשובים ביותר לגולשי סקי בעת הזמנת חבילה: כמות שלג מובטחת; גודלו של אזור הסקי; עומס המסלולים; מחיר ואיכות לינה. 48 אחוזים אמרו כי אינם מרוצים מהצעת חופשת הסקי הנוכחית שלהם ומבקשים יותר גמישות ושהייה ארוכה יותר.

WeSki באה לנסות לפתור את אחד האתגרים הגדולים בתחום התיירות: מחד, חבילות חופשות הסקי שמציעים הסוכנים הינן קשיחות מבחינת התאריכים (שבת עד שבת), היעדים, ואפשרויות הלינה המוצעות בריזורט. מאידך, בניית חבילות סקי בצורה עצמאית באינטרנט, גוזלת זמן ואנרגיה רבים. בנוסף לזמן הדרוש כדי לאסוף את כל המרכיבים, יש צורך בידע מקצועי רב על מנת להרכיב חבילה שתתאים לרמה ולצרכים של כל חברי הקבוצה ושתהיה יחד עם זאת במחיר משתלם. לא פחות חשוב, בעת הזמנת החבילה באתרי אינטרנט שונים, חברי הקבוצה אינם יכולים לפצל את התשלום בהתאם להעדפותיהם האישיות דבר שמונע מקבוצות רבות להזמין דרך האינטרנט.

אתר החברה מציע חבילות גמישות, המאפשרות לגולשים לבחור חופשה באיזה תאריכים שתרצו, כולל סופשים קצרים, חופשות ארוכות, ושבוע שלם עם יציאה בכל יום שתבחרו. לאחר שנקבעו התאריכים, כמות הגולשים ואתר הסקי המבוקש, יכולים המשתמשים להרכיב את החופשה בצורה עצמאית בהתאם להעדפותיהם. פיתוח משמעותי נוסף של WeSki מאפשר לחלק את התשלום בין חברי הקבוצה, וכך כל נוסע משלם על עצמו, בהתאם לשירותים הנוסים שהזמין, כמו: השכרת ציוד, שיעורי סקי ועוד... פונקציה זו חוסכת את מחברי הקבוצה את הטרחה של לגבות את הכסף מכולם, ומקלה רבות על סגירת החופשה.

WeSki גם יוצרת חופשות "Tailor Made" ייחודיות עבור כל משתמש או קבוצה באמצעות אלגוריתם מיוחד. החבילות שמוצעות באתר כוללות: טיסות, העברות, לינה וסקי פס (כרטיס למעליות הסקי). לאחר מכן, כל אחד מחברי הקבוצה יכול לבחור אם להביא ציוד מהבית או להשכיר ציוד במקום, והאם לקחת שיעורי סקי עם מדריך, לבין גלישה חופשית במתחם ללא שיעורים. בהתאם, מחיר החופשה מתעדכן לכל אחד מחברי הקבוצה בנפרד, על פי בחירתו וכך מקל על חברי הקבוצה בקניית החופשה.

האתר מבוסס על טכנולוגיה ייחודית וכולל אלגוריתם מיוחד המחובר למעל 100 ספקי תיירות ומשווה בין שילובים אינסופיים של רכיבים, בכדי לבנות ולהתאים אישית את ההצעות הטובות ביותר עבור כל משתמש. לדברי החברה, בניגוד לחבילות המוצעות היום אצל סוכני התיירות השונים, המערכת מאפשרת למשתמשים גמישות מלאה בבחירה של מרכיבי החופשה שלהם, כלומר גמישות בתאריכים, בחירה בין מלון, דירה או צימר ואף בחירה בין הסעות עם רכב שכור, או בהסעה פרטית. האתר הוא מהראשונים בעולם שמאפשרים לחברי הקבוצה להתאים כל אחד את התוספות לפי הטעם שלו, בבחירת ציוד או שיעורי סקי, ובסוף לשלם על החלק שלו וכך התשלום מתחלק בין חברי הקבוצה בצורה פשוטה.

WeSki הינו חלק מקבוצת WeTrip, מיזם תיירות שפונה לשוק העולמי של צעירים, ויציע בעתיד הקרוב חבילות תפורות אישית גם בתחומי האופניים, הצלילה, גלישת הגלים, הפסטיבלים ועוד.  

WeTrip הוקמה ב-2016 על ידי ארבעה שותפים - יותם עידן, דויד בן זימרה, בן לנג ורועי צין ומעסיקה כיום 12 עובדים בישראל ובלונדון. ראשיתו של המיזם בתכנית Zell, תכנית היזמות היוקרתית של המרכז הבינתחומי, שהפגישה בין מייסד waze אורי לוין ליותם עידן ודויד בן זימרה. בהמשך הצטרף למיזם בן לנג שהביא עימו ניסיון רב מעולם התיירות ורועי צין, טייס לשעבר, עם שנים של ניסיון בתעשיית ההיי טק הישראלית, שהגיע להוביל את פיתוח המוצר. המיזם השתתף במחזור השלישי של האקסלרטור SigmaLabs, והתקבל לאחרונה לתכנית אקסלרטור יוקרתית באנגליה בשם Founders Factory, משם קיבלה החברה השקעה מחברת איזיג'ט, אחת מהמשקיעות בתוכנית.

 

 

 

 

29/10/2017