20.10.2017
 
איזיג′ט: שת"פ לייצור מטוס חשמלי

 

 

 

שירות חדשות תיירות

חברת הלואו-קוסט איזיג'ט הודיעה על שיתוף פעולה שלה עם רייט אלקטריק (Wright Electric) האמריקנית, יצרנית מטוסים חשמליים שהחלה לפעול בשנה שעברה. חברת התעופה עבדה במהלך 2017 בצמוד לרייט אלקטריק על מנת לספק את נקודת מבטה של חברת תעופה בפיתוח הצעד הבא בתחום התעופה - מטוס מונע באמצעות חשמל האגור במצברים. השבוע שתי החברות הציגו כיצד יראה המטוס החשמלי החדש.

רייט אלקטריק פועלת ליצור מטוס המונע בלעדית על ידי חשמל תוך כעשור והציבה לעצמה יעד שאפתני על פיו תוך כעשרים שנה כל טיסה ליעד קרוב תהיה בעלת אפס פליטות פחמן דו חמצני. היא שואפת לייצר מטוס שטווח הטיסה שלו יעמוד על 335 מייל, אשר יופעל בכ-20 אחוזים מטיסות הנוסעים של איזיג'ט כיום.

רייט אלקטריק הציגה זה מכבר את המטוס הדו מושבי הראשון שלה, אשר הדגים כיצד הטכנולוגיה פועלת בקנה מידה קטן. כעת, רייט אלקטריק מתכוונת להוכיח כיצד ניתן להתאים את הטכנולוגיה לצרכיו של מטוס מסחרי גדול יותר. המצבר במטוס הדו מושבי שוקל כ-600 פאונד (כ-272 קילוגרמים), אך בקנה מידה גדול יותר, רייט אלקטריק תעשה שימוש בכימיית אחסון שתאפשר שימוש במצברים קלים יותר מאלה הנמצאים בשימוש כיום.

איזיג'ט הודיעה על שיתוף הפעולה כחלק מאסטרטגיה כוללת שנועדה לבטל בהדרגה את הפליטות הפחמניות ולהפחית את הרעש הנגרם מפעילותה התעופתית. משנת 2000, איזי ג'ט הפחיתה את הפליטות שלה בלמעלה מ-31 אחוזים, מ-116.2 גרם ל-79.98 גרם לקילומטר לנוסע, בשנת 2016. איזיג'ט הציבה לעצמה יעד של פליטה פחמנית של 72 גרם עד שנת 2022, שיהווה ירידה של 10 אחוזים מהביצועים כיום ושיפור של 38 אחוזים בהשוואה לשנת 2000. מרכיבים אחרים באסטרטגיה כוללים הכנסת מטוסים מדגמי A320neo ו-A321neo , גוררים חשמליים וטכנולוגיית מימן בעת החניה, אשר יאפשרו אפס פליטות ופעילות שקטה בנמלי התעופה.

 

 

 

27/09/2017