16.04.2024
 
מה שוויזה גילתה על הישראלים הנוסעים לחוץ-לארץ

 

 

שירות חדשות תיירות 

חברת כרטיסי האשראי ויזה מפרסמת ממצאי מחקר בינלאומי אשר חקר את ההיבטים השונים של עולם הנסיעות. הנתונים שנאספו מ-15 אלף לקוחות ויזה ב-28 מדינות, בהן ישראל, חשפו כמה מגמות מאקרו המאפשרים בין השאר להשוות בין המטיילים הישראלים למטיילים ממדינות אחרות.

להלן כמה מהמסקנות הבולטות העולות מהמחקר:

  1. הנסיעות מתקצרות: הממוצע העולמי עומד כעת על שמונה לילות, לעומת 10 לילות בממוצע בשנת 2013. הממוצע של הנוסע הישראלי דומה ועומד על 8.9 לילות.

  2. יותר נסיעות לחו״ל: הישראלים מתכננים נסיעות רבות יחסית לחו"ל בשנתיים הקרובות - 3.2 בממוצע, לעומת 2.7 נסיעות בכלל המדינות שנסקרו. הממוצע העולמי של 2.7 נסיעות מבטא גידול לעומת ממוצע הניעות בפועל בשנתיים האחרונות, שעמד על 2.5 (מדינות יבשת אמריקה מובילות את המגמה, עם ממוצע של 3.2 נסיעות).

  3. רבים מהנוסעים מסתייעים בטכנולוגיה לקראת ובמהלך הנסיעה: ל-94% מהמטיילים הישראלים היתה גישה לאינטרנט במהלך שהותם בחו״ל, יותר מהממוצע העולמי, העומד על 88%. עומת זאת, כמעט מחצית (44%) מהנוסעים בעולם משתמשים באפליקציות שיתוף נסיעות כדי להתנייד ביעד לאחר הגעתם, אחוז גבוה בהרבה מהשימוש שעושים הישאלים - רק על 13%.

  4. יעדים מרובים: 44% אחוז מהנוסעים הישראלים עורכים טיולים הכוללים ביקורים במספר מדינות, אחוז גדול בהרבה מבשאר העולם העומד על 11%.

  5. יפן, ארה״ב ואוסטרליה הן מדינות היעד הפופולריות ביותר: בשנתיים האחרונות עקפה יפן את ארה״ב כיעד הפופולרי ביותר בקרב מטיילים בעולם. נתוני המחקר מלמדים כי יפן מהווה יעד תיירותי מרכזי בקרב נוסעים מאזור אסיה-פסיפיק ואילו נוסעים אמריקנים מעדיפים לנסוע למדינות אירופה, אם כי גם יעדים כמו מקסיקו, קנדה ויפן מבוקשים מאוד. בדומה לאמריקנים, הנוסעים הישראלים מעדיפים את מדינות אירופה.

  6. הקניינים המצטיינים: הסעודים מובילים בכל הנוגע להוצאות על נסיעות - נוסעים מערב הסעודית ניצבים בראש הרשימה הן בהוצאות על הזמנות ותכנון והן בהוצאות ביעד עצמו עם הוצאה ממוצעת של 5,333$ לטיול. הישראלים עומדים במקום השני עם 3,196$ בממוצע עבור הטיול כולו. אחריהם ברשימה ניצבים הכוויתים, הסינים, האוסטרלים ואיחוד האמירויות הערביות. הנוסע העולמי הממוצע מוציא 1,793 דולר בכל נסיעה.

  7. הוצאות ביעד: הנוסע העולמי מוציא 1,631 דולר בממוצע ביעד עצמו, בעוד הישראלי מוציא 1,374 דולר. אולם הסכום החציוני שנוסעים בעולם מביאים איתם במזומן ליעדים עומד על 778 דולר, סכום דומה לסכום החציוני שמביא עמו הנוסע הישראלי, העומד על 800 דולר. את הפער משלימים הנוסעים בתשלום בכרטיס אשראי או כרטיס חיוב במטבע מקומי ובמשיכה מכספומטים.



02/07/2018